donderdag 7 januari 2016

I love Pink! Mijn "missie voor 2016"

Weten jullie nog dat ik tijdens de kerstborrel bij Wolplein
 een prachtige weckpot met roze garen kreeg?

(KLIK hier, mocht je mijn verslag van deze gezellige middag nog eens willen terug lezen)


Wat een heerlijke snoepjes hé ! 
Dit lief cadeautje was gewoon een schot in de roos omdat roze toch écht mijn lievelingskleur is!

En daar staat die pot dan te pronken.
Af en toe worden de roze snoepjes eruit gehaald om van dichtbij bekeken te worden. 
En natuurlijk wordt er even stiekem geaaid en gevoeld hoe zacht deze bolletjes zijn.
Maarja ik weet niet hoe het zit met de houdbaarheid van deze snoepjes?
Natuurlijk draaien mijn haakhersencellen overuren.
Wat zal ik eens gaan maken van deze roze bolletjes!!??


Mmmmm ik heb daarin altijd een probleem....
want met het bedenken wat ik wil gaan maken met bepaalde garen denk ik altijd in termen van....
Dekens!
Dat zal wel een beetje te maken hebben met het quiltvirus wat ik voor mijn haakverslaving had.
Met quilten maak je eigenlijk altijd dekens.
Nu vind ik af en toe wel een ander klein haakprojectje leuk, maar toch gaat er door mijn hoofd, een deken. 
Een roze deken welteverstaan. 
Ohhh ook leuk! 
Roze is dan wel mijn lievelingskleur, maar een roze deken heb ik niet eens.

Dus het moet een roze deken gaan worden.
Oke......mmmmmm tja....
met deze 3 bolletjes kom ik niet écht ver.
Tenzij ik een miniatuurdekentje wil gaan maken, maar dat wil ik niet.
Nee het moet minstens een bankhang deken gaan worden, dat snap je vast wel.
Echt zo'n hele roze snoepjes geval!

Heeeee dat vind ik een leuk plannetje!
Een roze bankhang deken met allerlei verschillende tinten roze en dan ook verschillende soorten garen.
Dat zou gelijk de oplossing zijn om niet-alles-in-ene-keer-te-hoeven-kopen.
Ook lief voor mijn portemonnee ;-)
En geen gedoe met verschillende verfbaden, want 1 of 2 bolletjes van hetzelfde garen is al voldoende.

Ik ga dit jaar, in 2016, allemaal verschillende bollen roze garen verzamelen.
Beetje bij beetje.
Quilters kopen ook niet in ene keer hun lapjes, maar zijn ook jarenlang aan het hamsteren, wist je dat?
Ik ga dus garen hamsteren, dat is leuk! 
Dat gaat ongemerkt, zo af en toe een bolletje roze wol.
En dan heb ik straks een heleboel roze, genoeg voor een bankhang deken!

Welk patroon ik ga gebruiken weet ik nog niet hoor.
Dat is ook nog niet van toepassing in deze fase.
Een uitgangspunt is denk ik om zo'n 40/45 roze bolletjes te vinden.
Ik heb gekeken welke maat haaknaald voor deze 3 bollen nodig is.
Maat 3-3,5/ 3,5-4 
Ook een uitgangspunt dus! 

Verschillende merken en tinten roze door elkaar.
Ik heb gelijk maar eens gekeken wat ik zelf nog in mijn wol voorraad heb.


3 tinten cocktail! Leuk, ze passen er precies bij :-) 


Van Scheepjes, een bol stone washed en een bol softfun denim.


Maar ik had nog meer roze in mijn voorraadkast liggen.
Ahhhh de Miracle, een beetje glitter & glamour erin mag zeker in een snoepjes deken.
En lekker fel fuchsia roze van Catania Grande.
Het wordt al een hele mix van verschillende roze tinten.


En van deze 2 bollen heb ik er maar "eentje"  liggen.
Perfect dus voor de roze snoepjes deken.
Qua tint liggen ze dicht bij elkaar maar dat geeft niet.
Ik zorg dan gewoon dat ze in de deken niet naast mekaar gebruikt gaan worden.


Wauwwww dat zijn toch al heel wat bolletjes roze bij elkaar!!
Mijn missie van dit jaar kan beginnen.
Het verzamelen van bolletjes roze garen.

Dankjewel Wolplein voor de inspiratie.
Wanneer mijn man zich gaat afvragen wat ik toch allemaal met dat roze spul aan het doen ben......
dan geef ik jullie wel de schuld ;-) 

Heb je tips of een leuke aanbieding gezien van roze garen, voor haaknaald 3-3,5/ 3,5-4
Vertel het me....wie weet is het geschikt voor mijn snoepige roze bankhang deken ;-) 

Lieve Groetjes
Tertia







22 opmerkingen:

  1. Het ziet eruit om op te vreten!!
    Ik maakte ook een blogje over mijn nieuwe projecten! Kom je ook even lezen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kirsten, ik wil met alle plezier komen lezen, maar heb je van mijn een url naar je blog? Groetjes Tertia

      Verwijderen
  2. Wat een tof idee! Zelf haak ik graag met Stylecraft (naald 4) en ook Cotton Merino van Drops is een aanrader. Zo lekker zacht! Maar ook die haak je met naald 4. Misschien dat dat net te dik is. Wat wel met de juiste naaldmaat gehaakt wordt is Phildar Impact 3,5. Ik vind het fijn garen, maar het gaat er uit dus het is niet meer overal te krijgen. Ik kocht het nog online bij CrCouture. (https://www.crcouture.nl/wol-en-katoen/phildar/phildar-impact-3-5?p=2)Oeillet is een hele mooie felle roze kleur, Aubepine een zacht roze kleur en Grenadine is inderdaad wat grenadine achtig, zoals de ranja.
    Ik vind je idee erg leuk! Zelf ga ik dit jaar nogmaals de Cal2014 haken maar dan in allemaal roze tinten van Stylecraft. Veel plezier!
    Groetjes Marije

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marije, onwijs bedankt voor de tip! Deze site onthoud ik eventjes. Lieve Groetjes
      Tertia

      Verwijderen
  3. Leuk idee! Ik vind het op zich wel gewaagd om ook allemaal verschillende soorten garens te mixen, maar dat geeft waarschijnlijk juist wel een geweldig effect!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben al heel benieuwd naar het eindresultaat.! Succes met je nieuwe project.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, ha, wat een leuk idee! Ik heb zo'n zelfde prachtige pot staan (met dezelfde prachtige kleuren) , maar ik ben nog niet verder gekomen als er steeds verlekkerd naar staren. Je inspireert me wel om er ook eens een leuk project voor te bedenken. Veel plezier met de jouwe!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk zo'n snoepjes deken....Mijn kleindochters zouden het geweldig vinden....al die rosé kleurtjes!! Veel plezier met sparen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettend leuk idee. Ik ben ook heel benieuwd of die verschillende garens goed bij elkaar gaan passen. Maar jij bent zo'n haakkanjer, dat komt vast wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hey Tertia,
    Wauw, Wat super leuk. Ik ben ook dol op roze hihi. Wat een mooie bollen roze garen heb je nog liggen zeg. Woehoehh. Je hebt al best wel wat. Ik kijk uit naar de verslaggeving van je zoektocht en ''missie voor 2016''. Fijne avond :-).

    lieve groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. haha....je hebt al aardig wat roze garen in huis. Zelf ben ik niet zo'n fan van roze maar ik kijk al vol verwachting uit naar dit project, ben benieuwd wat het gaat geven met zo'n diverse garen mix.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waar een klein potje met roze snoepbolletjes toe kunnen leiden. Een heel jaar vol roze bolletjes en aan het eind een prachtige hangbankdeken. Als ik mooi roze garen tegen kom, zal ik het je zeker laten weten.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit garen vind ik zo 'lekker', een combinatie van katoen en acryl: https://www.de-wolman.nl/cotton-gold-batik-design-3302. Dit is een roze verloopgaren, maar het is er ook in diverse effen tinten roze. Sukses met je project!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor de tip Christine! Lieve Groetjes Tertia

      Verwijderen
  12. Wat leuk joh! Ik ben benieuwd, maar eerst succes met het hamsteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je kunt er de cal 2016 mee haken van je collega! ;)).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee!! Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk dat hamsteren hé!? Zelf doe ik dat ook in borduren, breien, quilten, ... ;-).
    En een kleine suggestie ... wat zou je denken van een harlekijnmotief (ruitvorm die je aan elkaar kan bevestigen zoals je wil)?
    Ben benieuwd!
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk dat hamsteren hé!? Zelf doe ik dat ook in borduren, breien, quilten, ... ;-).
    En een kleine suggestie ... wat zou je denken van een harlekijnmotief (ruitvorm die je aan elkaar kan bevestigen zoals je wil)?
    Ben benieuwd!
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw! Je inspireert me helemaal!!! Ik wil volgend jaar een cal doen. En dit is een super leuk idee, al die verschillende wolletjes! En idd het voordeel dat je niet in 1 x een smak geld uit hoeft te geven! Hamstereeeee!!!! (Zit je ook op instagram toevallig?)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!