vrijdag 22 mei 2015

Crochet Along 2015, week 21


Ik ben benieuwd.....
is je "interweave", of op de groep ook wel "vlecht steek" genoemd, nog een beetje gelukt? 
Best een pittige, lastige, intensieve steek was dat he!

Deze week is niet moeilijk, maar misschien wel veel.
Maar liefst 4 toeren!!
Om de eenvoudige reden dat deze steek/rand eigenlijk het mooiste wordt wanneer je hem in één keer haakt.
 De "lace-waaier" 



LET OP, na constatering van een klein typefoutje is het PDF bestand aangepast, goede bestand is week 21v3 geworden. 
Sorry voor het eventuele ongemak!

Veel haakplezier!!

Lieve Groetjes
Tertia


12 opmerkingen:

  1. Ziet er weer prachtig uit Tertia!
    Mijn volgende deken wordt misschien toch eens een vrolijke kleurrijke, ik ben geïnspireerd geraakt door jouw prachtige werk. Echt genieten ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dankjewel voor deel 21 van het patroon. Ik had de eerste toer van de interweave steek klaar na één week en veel wrikken en wringen. Deze was echt lastig en pijnlijk om te doen. Toen ik al een heel eind ver was in de tweede toer had ik pas door dat er iets niet klopte. Mijn achterliggende stokjes lagen namelijk aan de achtekant van mijn werk. Helemaal uitgetrokken dus en toen bleek dat het nog lastiger en pijnlijker was met nog meer wrikken en wringen om de steel op de juiste manier te haken. Ik heb dus besloten om deze steek niet te kaken en twee toeren in gewone reliefsteken te haken. Ben er nog niet helemaal mee klaar maar ik kijk er al naar uit om het patroon van deze week te haken want dat zie ik weer helemaal zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb de vorige rand niet gemaakt,ook omdat ik teveel krampen kreeg.nu zit ik met het volgende..ik heb dus 190 stokjes.
    en zie dat ik er nu 204 moet hebben om deze mooie rand te haken.wie kan me helpen? hoe los ik dit op??? alvast bedankt voor de moeite.gr leny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt 3 randen haken in bijv granny-stripes (zoals in week 4). Haak in de hoeken in 2 van de 3 randen 2 st-2l-2st en in de hoek van de derde rand 3 st-2l-3st.
      Zo kom je uit op 204 steken en kun je beginnen aan deze prachtige rand!
      Succes!

      Verwijderen
    2. oww wat fijn!! .hardstikke bedankt voor de moeite.de nieuwe rand vind ik zo mooi,die mag ik zeker niet missen.gr leny

      Verwijderen
  4. Mijn vlechtrand is prachtig geworden... En deze rand gaat ook weer helemaal mooi worden...
    Fijn Pinksterweekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank voor het nieuwe patroon! Ziet er echt mooi uit! Ik ga nu eerst snel week 20 afmaken en dan verder met week 21. Fijn weekend alvast! Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben vier weken geleden begonnen met de CAL 2015. Nu bij week 19. Juist de leukste steken die aparte. Leer een heleboel nieuwe. Niet te vast haken bij de vlechtsteek dan hoef je niet te wringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk om 4 toeren te krijgen Tertia! Zo met het pinksterweekend haakt dat heerlijk weg. Ik heb al 1 toer eraan zitten en aardig verkleurt in het zonnetje. 2 vliegen in 1 klap! Vind het heerlijk weer even een brede rand want er moest nodig wat wit in mijn deken komen dus dit is ideaal 4 toeren wit dan is m'n dekentje weer wat geneutraliseerd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie rand! Ben nog inhaalslag aan het doen, maar heb nu al zin in deze 4 toeren... Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Totaal geen moeite gehad met de interweave! Vond hem zelfs wel leuk! Wel een hele klus! Nu mag ik aan deze rand beginnen. Vind hem zo mooi! Heb er zin in! Morgen dan.. nu eerst mijn bedje opzoeken..

    Xxx Frederika

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!