vrijdag 8 mei 2015

Crochet Along 2015, week 19


Het is midden in de nacht........raar tijdstip om het weekpatroon te plaatsen maar gezien het meivakantie is, komt dit eventjes beter uit.

Vandaag beginnen we aan de "interweave stitch" 
En dat is een vrij pittige steek kan ik je vertellen. 
Geen paniek, we hebben zorgvuldig beschreven hoe je dit moet haken, met ondersteunende stap-voor-stap foto's.


Lees eerst rustig de beschrijving in zijn geheel door, 
pak dan je haakwerk erbij en lees opnieuw de beschrijving stap voor stap tijdens het haken.
Haken is ook durven doen hé!
Vele vergeten dat je ook heel gemakkelijk een stukje kan uithalen. 
Niet altijd even leuk maar je leert er wel van.........

Gauw beginnen en ervaren maar ;-)



Geniet van de laatste vakantiedagen!
Of ben jij zo'n bofbips die maar liefst 2 weken vakantie heeft!

Lieve Groetjes
Tertia


23 opmerkingen:

  1. Ziet er GEWELDIG uit !!!
    Heb nog een paar weken in te halen ivm vakantie tussendoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lekker vroeg vandaag,ik ga snel gijken naar het patroon. Ik ben heel benieuwd wat het word deze keer. dankjewel en geniet van de vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk,
    in het filmpje wordt een 3 dubbelstokje gedaan , klopt het dat wij er een dubbelstokje van maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zelf de driedubbele gedaan, want kwam anders niet uit en ben zo wel tevreden :-). Leuke steek, maar moest er wel drie keer voor achter m'n oren krabben haha.

      Verwijderen
  4. Een hele leuke steek...maar wel een lastige...voor mij dan toch. Moest na een halve zijde al afhaken vanwege pijn in mijn hand en arm. Maar morgen komt er weer een dan en dan haak ik de rest ven deze zijde af en zo raak ik er ook wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een hele leuke steek is het weer deze week!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk, zo'n uitdaging...
    Fijne vakantie...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ikheb een aantal steken gehaakt,maar dit wordt hem niet voor mij.
    kan ik deze overslaan? zodat ik volgende week weer verder kan wbt
    aantal steken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo wauw dat ziet eruit als hogere wiskunde! Ben heel benieuwd of dat gaat lukken maar ik heb er moed op. Ik loop wat achter en mijn garen was er eerder dan gepland dus ik kan dit weekend gelukkig de schade inhalen!

    Leny: ik heb de bobbels niet gehaakt ivm kramp in mijn hand van de twee draden en toen heb ik een andere steek gehaakt (daar ben ik nog mee bezig want wol was op) en dan zorg ik dat ik straks weer op het aantal stokjes zit wat ze aangeven bij week 18. Is een beetje puzzelen maar aan 1 kant is het al goedgekomen bij mij dus de rest van de toeren komt dat ook wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. gerrinda ,dat heb ik dus ook..ik raak dan gefrusteert.
    komt vast goed..en anders pas ik het aan.gr Leny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke steek, ik heb 2 kanten nu gedaan, moest toen even stoppen, heb artrose in mijn vingers, maar vanavond gaan de laatste 2 zijdes gehaakt worden. Ik heb eerst het filmpje gekeken, toen gelezen en het is even frotten als je achter de relief dubbele stokjes moet haken, maar dat doe ik rustig aan en dan komen we er ook. Succes metvhaken dames.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke steek, ik heb 2 kanten nu gedaan, moest toen even stoppen, heb artrose in mijn vingers, maar vanavond gaan de laatste 2 zijdes gehaakt worden. Ik heb eerst het filmpje gekeken, toen gelezen en het is even frotten als je achter de relief dubbele stokjes moet haken, maar dat doe ik rustig aan en dan komen we er ook. Succes metvhaken dames.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mijn huiswerk blijft deze weken liggen, heb mijn project niet meegenomen op vakantie. Wel mijn tweede deken van vorig jaar werk ik zo nu en dan aan. Volgende week maar even inhalen....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tertia, klopt het dat je eindigt met een kruis en dan de 2 halve stokjes-2 lossen-2 halve stokjes van de hoek? Dus niet 4 halve stokjes zoals in het begin? Maar de volgende zijde wel weer beginnen met 4 halve stokjes (inclusief de hoek)...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben bezig met toer 47, maar kom niet uit op 47 kruizen.
    In de vorige rand had ik wel 190 stokjes, dus wat doe ik fout?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kom ook uit op 46 kruizen.
      En het klopt toch dat je zowel voor als na de hoek 2 halve stokjes haakt, dus 4 in totaal (als je de halve stokjes van de hoek meetelt?)

      Verwijderen
    2. Ik denk nu dat je, zoals ook op de fotootjes te zien is, aan het einde van de toer geen halve stokjes meer moet haken.

      Verwijderen
    3. Ik vraag me af of het fotootje klopt. Ik kom nl 2 steken te kort voor een extra kruis.Ik eindig de kant met 2 steken voor de hoek.

      Verwijderen
    4. Voor zover ik het zien kan, eindigt het laatste kruis echt in de hoek, dus ik snap niet hoe je dan in de hoek ook nog twee halve stokjes, twee lossen en weer twee halve stokjes moet maken.

      Verwijderen
  15. Er zitten geen fouten in de beschrijving van deze week. Dus wanneer je niet bent uitgekomen is er iets niet goed gegaan tijdens het haken. Helaas kan ik niet zien waar de fout is. Via blogger gaat het wat onhandiger. Mocht je facebook hebben kan je overwegen om lid te worden van onze groep "Dutch Crochet a Granny a Day 2013. Er is altijd wel iemand die een reactie of tip geeft. Vaak sneller dan wanneer je via mijn blog een vraag stelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb aan alle zijden 47 kruizen maar houd 2 stokjes voor de hoek over dus doe daar nu ook maar halve stokjes in, dan eindig ik met 4 halve stokjes inclusief de hoeken maar omdat mijn aantal kruizen wel kloppen moet het wel goed zijn neem ik aan.

    Tertia ik vond het een geweldige steek! Heb al mijn huiswerk als een malle ingehaald omdat ik deze steek zo leuk vond! Eerst een paar keer uitgehaald en toen had ik het door en ging het als een trein. Ik kijk uit naar vrijdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jozina, ik heb 2 halve stokjes na elke hoek maar niet voor elke hoek. Alleen aan het eind van de vier toeren dus 4 halve stokjes om af te sluiten. Er staat ook niet in d beschrijving dat je voor elke hoek ook twee halve stokjes moet haken. Ik eindig elke keer met een kruis en dan de hoek.
    Daarom wel een beetje vreemd dat ik het aan het einde wel heb alleen mijn steken en kruizen aantal klopt wel

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!