vrijdag 24 januari 2014

Crochet Along week 4

En vandaag zijn we aangekomen bij 
week 4 
alweer van de Crochet Along 2014
Hopelijk vinden jullie het nog steeds leuk om te doen?!

Deze week de "gevreesde" Catherine Wheel
Op de facebookgroep brak al paniek uit, want deze steek ziet er wel heel erg ingewikkeld uit.
Maar eigenlijk valt het reuze mee!!

Nogmaals blijf ik zeggen

GOED LEZEN!!

Lees eerst eens de beschrijving helemaal door.
Misschien klinkt het als "abracadabra" maar laat je niet gek maken.
Pak dan je haaknaald, garen en je dekentje erbij.
Lees het patroon stapje voor stapje opnieuw en haak met de beschrijving mee.
Het is even oefenen deze steek, 
misschien een stukje uithalen en weer opnieuw proberen.

Ik zal een geheimpje verklappen....
Deze steek had ik ook nog nooit gehaakt *U*
Maar door goed te lezen, rustig uitproberen, soms uit halen is het zelfs mij gelukt!!
Echt waar!!



Ik wens jullie veel plezier en succes met
patroon deel 4!


Lieve Groetjes
Tertia



44 opmerkingen:

  1. Dank je wel, iedere keer weer spannend. Ben een beginner en alle steken zijn nieuw voor me. Geniet er enorm van. Ik haak het van de cocktail, garen dat jij van de week toevallig ook hebt gekocht. Maar mijn garen ligt zeker al 10 jaar te wachten op mijn creativiteit..........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er weer leuk uit,deze steek nog nooit gedaan,dus we zien wel .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om er nu een ander soort steek tussen te maken.
    Voor mensen die graag even willen zien hoe je deze steek moet maken, is dit een link naar een duidelijk filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Jr5mKyEDyt8 .
    LET OP: in het patroon slaan ze in de eerste toer van de steek steeds 3 steken over, terwijl in dit filmpje steeds twee steken worden overgeslagen. Maar de uitleg van de toeren erna zijn op het filmpje heel duidelijk.

    Dank je wel voor het patroon en fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt weer. Wat leuk dat jullie haakmiddagen organiseren.Jullie zijn er maar druk mee.
    Wat een mega hype!! Superleuk.
    IngridR

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze steek is nieuw voor mij. Bedankt voor de prachtige uitleg met foto's. Ik doe met plezier mee en ga zeker niet voorlopen. Vind het heel plezant om dit te doen op jouw tempo.
    Ik hoor via via dat er hele discussies zijn op Facebook, maar ik hoop dat je verder doet zoals je bezig bent en je er niets van aantrekt. Ben niet op Facebook en ben zeker niet van plan op het te worden.Het
    is goed zo.
    Veel groetjes
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om heel eerlijk te zijn...wordt ik zo verdrietig van al die negatieve discussies. Vaak wordt er slecht gelezen of mensen begrijpen de crochet along die Jolanda en ik voor ogen hadden, niet :-(

      Verwijderen
    2. Altijd jammer dat er mensen zijn die negatief zijn en zo reageren.Maar probeer je er niet al teveel van aan te trekken hoor ! Heel veel genieten gelukkig wel van dit mooie haak project en wat zijn we blij met jullie vertaling. Dat er heel veel mooie dekentjes uit voort mogen vloeien. Ga zo door!!!! Toppie hoor meiden.

      Verwijderen
  6. Ik had 'm al 'bestudeerd' op de foto... En dacht: er zal vast goede uitleg bij zijn!! Het ziet er in ieder geval mooi uit!!
    Toch een uitdaging, nieuwe steken?
    We gaan er voor!!
    En weer bedankt hoor.
    Fijn weekend!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Net de patroontjes gedownload. Ik heb toch besloten mee te doen, want het ziet er erg leuk uit! Deze week een mooie steek, nog nooit gedaan, maar gaat vast goedkomen. Bedankt! Groetjes en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haak mee in jullie tempo. Deze toeren gehaakt met een haaknaald één nummer dikker/hoger dan de vorige : geeft het perfekte resultaat! Vr.gr. Anna


    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer heel erg bedankt voor de mooie en duidelijke foto's en uitleg voor deze week!
    We gaan weer aan de haak, ik heb er zin in.
    Groetjes van Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er super uit!
    Met veel zin kijk ik elke week maar...daar hou ik het bij.
    Dat neemt niet weg dat ik het wel super vind ...jullie werkjes.
    Mij ontbreekt gewoon de tijd.
    Vele groetjes,nanske

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben nu bij toer 10 en tot nu toe gaat ie super!!!

    Nogmaals bedankt!

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zou best mee willen doen maar ben maar een beginnend mens in de gaak wereld.
    Ik weet wel de basisdingen maar dan hou t ook op.
    Of zou ik t gewoon moeten proberen ?
    Wat raden jullie mij aan in hoeveel kleuren je zou haken of maar gewoon simpel 1 kleur.

    Groet van Hilda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon proberen. Ik ben ook beginner en omdat je hier maar een aantal toeren per keer ontvangt, leer je juist. Je hebt de hele week om te stoeien.
      Je kunt de kleuren doen zoals jij dat wilt. Wil je één kleur, dan doe je één. Wil je een bonte kermis... Dan gebruik je 100 :P

      Verwijderen
  13. Dank je wel. Nog even wachten op de kleuren maar dan ga ik los!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dank je! Ben gisteren begonnen aan een dekentje voor mijn dochtertje haar poppenbed. Volgende week ontvang ik garen voor het grotere werk...de dochter haar bed. :-) Het is super leuk om te doen, zelfs voor een beginnende haakster als ik. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb maar besloten dat ik de toeren deze week samen met een vriendin te doen. Maar het kriebelt toch wel om meteen te beginnen. Echt gaaf dat we deze steek leren. Hij ziet er ingewikkeld uit. Maar als ik dat zo heb gelezen, valt het reuze mee!

    Bedankt dat wij zoveel van jullie uitleg mogen leren. En ik blijf het bijzonder vinden, hoeveel mensen dit echt ontzettend leuk vinden!

    Groetjes Geeske

    creatievesien.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @terray ik heb een vraag:
    Ik ben begonnen aan week 2, 2 steken overslaan en dan 3 stokjes haken. Ik heb ongeveer 50 steken gehaakt. Nu zie ik dat deze 50 steken ruimer worden dan de eerste 2 rijen. Het werk begint te 'bollen'.
    Ik haak met haaknaald nummer 3.5. De eerste rij heb ik gehaakt met nummer 4. Kleiner in haaknaald nummer kan ik niet gaan.
    Is dit een normaal verschijnsel...ik ben maar een beginner...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien is het dat je de granny stripes (de stokjes) te los hebt gehaakt. Advies is dan toch een haaknaald kleiner of strakker haken. Succes

      Verwijderen
  17. Hallo! Bedankt voor dit leuke project! Ik kwam er pas laat achter, maar ben nu helemaal bij! Ik heb alleen een vraagje over week 4 en dan het eind van toer 9. Daar staat dat je moet eindigen met een cluster van 4. Als ik die maak heb ik daarna nog 1 steek over, de vaste van toer 8. Ik neem aan dat daar dan weer een vaste in moet? Moeten daar dan ook weer 3 lossen tussen? Ik vind dat er een beetje gek uitzien. In het begin als je een cluster van 4 maakt doen ze er 2 lossen tussen. Of gewoon helemaal geen lossen? Alvast heel erg bedankt! Groetjes Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo allemaal, dit moet ik even met jullie delen!!! HET LUKT ME GEWOON!! Ik was begonnen met toer 8 en ik dacht, dit kan ik. :)
    Maar bij toer 9 dacht ik huh?? Snap er niets van, cluster, 8 steken??
    Maar toen even het youtubefilmpje van Amber, (zie hierboven) bekeken, nog eens rustig lezen en doen wat er staat en ik kan het! Nou dames als het mij lukt lukt het iedereen! Bedankt voor jullie super uitleg en foto's. ik geniet me suf! Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bedankt voor alle lieve reacties! Op naar week 5 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Weer super bedankt voor de geweldige uitleg! Jullie maken heel veel mensen blij! inderdaad op naar week 5 !!
    Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hij was idd niet heel moeilijk...op naar week 5 :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. De Cal 2014 is echt super om te doen.
    Op naar week 5!

    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik was op weekend en kan dus nu pas week 4 doen...
    Wou gewoon zeggen dat het hier een heel leuke bedoening is... hoorde ook van mijn dochter van die negatieve dingen op Facebook.

    Maar misschien zijn er van die duizenden enkele ontevredenen... die laten zich dan horen...

    Mensen.... als je tevreden bent... laat het dan ook zeker horen, zoals hier

    Dan hebben we een positieve spiraal ipv een negatieve!!!

    heel erg bedankt voor jullie werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het is me weer gelukt! Vind het super om mee te doen, en een goed tempo om bij te leren. Ben weer helemaal blij. Op naar de volgende strepen.

    Groet Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Tertia,
    Ik mis het laatste stukje van toer 9! Nu kan ik het wel zien op de foto maar even voor alle zekerheid: je maakt een dc4tog toch. Vier stokjes samenhaken?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. haha bij ons is een katrienewiel een soort schimmelinfectie op je huid....vandaar de paniek misschien ?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Misschien een tip: op You Tube kan je de steek op een filmpje bekijken. Als je de naam van de steek in tikt komen er een heleboel filmpjes waarin ze de steek voor doen. Samen met de beschrijving heb ik daar wel heel veel voordeel aan gehad

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Kan niet wachten..... Zal ik toch een tweede deken gaan haken? Maar er ligt ook nog een vestje wat af moet. Ik lees hier veel over negatieve berichten op facebook, maar ik vind het eerlijk gezegd nu wel meevallen. Ik zie wel veel leuke patronen, en ook hartverwarmende reacties op dames die met het wiel aan het tobben zijn. Afijn, ik weet zeker dat mijn wachten wordt beloond. Vrijdag eerst maar werken overdag en dan kan ik 's avonds weer 'los' Dank dames!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. vind dit heel erg leuk, ik ben een gewone huisvrouw en vind haken breien en borduren zalig om te doen. hiltje

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Tertia,
    Ik zag de aankondiging vorige week pas en was gelijk verkocht, wat een leuk idee. Vooral omdat je het in je eigen tempo kan doen. Als beginner is er voor mij veel te leren met al die nieuwe steken. Afgelopen week voor kleurtjes aan het shoppen geweest. Dus vanavond ga ik beginnen met mijn dekentje en heb er zin in.
    groetjes lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dank je wel voor de patroontjes....heb ze net gedownload om mee te gaan doen. Heerlijk in een rustig tempo want heb na vele jaren het haken weer herondekt......
    Zet jouw site even onder mijn favotjes

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wat een super leuk idee,ik ga eens even kijken wat voor wol ik nog heb,is er een speciaal soort wol die jullie gebruiken??
    ik loop dan wel 4 weken achter pfff is heel wat natuurlijk ,maar het lijk me heel leuk om mee te doen en je hebt dan over een bepaalde tijd een mooie deken.

    gr Saar

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een super leuk initiatief. Ik haak al langer maar dit vind ik een uitdaging. Ik ga wol bestellen en ga mee. doen. Heb wel wat in te halen maar dat komt goed. super leuk!
    Je leest me snel.
    Liefs Francoise

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik ben ook aangestoken door een vriendin en ben ook pas van 't weekend van start gegaan. Maar het tempo is goed bij te houden ik zit nu op week 4. terwijl ik maar 2 avonden heb gehaakt. Zo is er nog ruimte genoeg om wat anders te haken. De jodels

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ben ook bezig maar hoe kan ik me hier aanmelden groetjes christel

    BeantwoordenVerwijderen
  36. hallo ben pas begonnen, heb nu
    Catherine Wheel klaar voor de toer 194 steken na de toer 172 steken, heb 24 Wheels
    begrijp het niet!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jij zit dus ook met een probleem na toer 7, ben je er inmiddels al uit hoe het wel moet? ik heb ook 24 wheels, maar kom aan het eind niet goed uit, zie mijn vraag onderaan deze bladzijde.

      Verwijderen
  37. Wat te doen als je na toer 7 190 steken heb?? :(

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Afgelopen woensdag heb ik bij Klaziens Kreatie mooi en fijn garen gekocht voor 2 dekens te haken,het was een aardig eindje rijden met de auto, van Tilburg naar ongeveer Zwolle, maar had het er graag voor over.Hier in Brabant koop je dit garen niet en ik wil het eerst voelen voor ik iets koop.
    Ik brei de dekens met Geilsk Bomuld og uld en heb eigenlijk nog nooit met zo een mooi garen zitten haken, buiten dat,het is zeker wel 30 jaar geleden dat ik een haaknaald vastgehouden heb!
    Wat een super leuk idee van jullie om dit zo groots aan te pakken,
    ik ben gisteren begonnen met de ene deken, kleur C8 en ben inmiddels bij week 4 aangekomen, het lukt me tot nog toe aardig,
    toch laat me het niet los hoe Klazien bezig was met dit zelfde garen gecombineerd met sokkengaren, doorlopende kleuren, wat was dat mooi, ik denk dat ik heel wat leuke uren mee mag maken de komende tijd namens jullie leuke actie ! Dank je wel !!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. vandaag ben ik begonnen aan toer 8 het Catharinwwheel. duidelijke uitleg, maar ik kom an het eind niet uit met een wheel,ik heb na de laatste nog 6 steken over, daar moet dus een vaste komen in de 4e steek en dan heb ik wel 2 over aan het eind, hier kan dus geen wheel meer komen. Voordat ik deze toer begon had ik 195 steken. Wie helpt. Ik kan niet wachten om verder te gaan, verslavend!
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!