vrijdag 21 februari 2014

Crochet Along week 8





Ik ben blij verrast om te lezen dat er nog steeds "nieuwe" mensen zijn 
die van onze Crochet Along horen en alsnog aanhaken. 

Helemaal leuk natuurlijk!!
Gezien de aantal toeren per week kan je juist makkelijk "aanhaken".
Ook voor de beginnende haaksters.
De Crochet Along is niet voor niets een 
laagdrempelig en gemakkelijk project voor iedereen!!

Er wordt wel eens gemopperd dat de toeren zo af zijn....en dat het tempo zo laag is :-(
Tja....ik zie de Crochet Along als een heerlijk project om erbij te hebben.

Ik ken mezelf.....altijd bezig met 1001 dingen tegelijk. 
De Crochet Along is dan ook geen wedstrijd.
Alsjeblieft niet zeg....
iedereen haakt op zijn eigen tempo,
 met de zorgvuldig uitgezochte garen in de mooiste kleuren.
Dezelfde deken, maar toch uniek door je eigen kleursmaak!!

En daarbij....
Geniet 
van deze haakreis.
als einddoel je deken, 
maar juist de mooie momenten van leerzaamheid, 
geduld en soms ook frustratie....
momenten van delen "met" en nieuwe vriendschappen....
momenten van onzekerheid maar ook trots zijn op jezelf.....
Vergeet vooral niet te genieten van al deze mooie momenten.
Want ze maken wel de herinnering aan jouw deken!!

Dusssss.....
hierbij week 8 van de Crochet Along 2014



Een week van "alleen maar" 
stokjes en halve stokjes.
Maar deze zijn ook nodig  voor je herinnering aan deze haakreis ;-)




Veel plezier!
Lieve Groetjes
Tertia




33 opmerkingen:

  1. Ik vind het fijn als ik niet zo hard hoeft na te denken bij de steek. Heerlijk ontspannend blijft het dan. Al kan ik niet praten en haken tegelijk, want blijf anders tellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal mee eens hoor. Ben ook altijd aan veel dingen tegelijk bezig, dus dit tempo is zo makkelijk bij te houden. Fijn weekend alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Joepie! Vanavond lekker haken! Idd heerlijk project om erbij te doen! Echt leuk iedere week iets! Top idee, groetjes Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om zo rustig te haken! Afgelopen week heel druk gehad. Daardoor vanmorgen pas week 7 af kunnen haken. Nu op naar week 8! Dank jullie wel voor iedere week!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer bedankt voor de nieuwe steken, snel weer aan de slag (naast het haken van een poncho voor mijn dochter, een schildpadje voor mijn andere dochter en een labello-hoesje), dus een paar toeren per week is prima, dan is het nog leuk en goed vol te houden.

    Haak ze allemaal!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer erg leuk .....heel veel dank, en vanavond weer verder haken!
    m.v.g. Anny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wilde niks van Facebook weten. Maat ja voor de Crochet along toch maar lid geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Makkie deze week :-) ....Ik ben een beginnende haakster ...Altijd maar breien maar nu helemaal verslingerd aan haken . Leuk dat het lekker langzaam gaat zo kunnen beginnende haaksters ook lekker meedoen ...en ...wat leer je hier veel van ! Dus prompt haak ik twee dekens...en ben nu met een derde bezig met Granny Stripes ...gewoon om lekker door te kunnen haken ...en daar heb ik al ruim een meter !!
    Heel erg leuk dat jullie dit doen .
    Mijn deken moet wel langer worden ....maar k heb ergens gelezen dat dit later verteld wordt . Dus daar wachten we dan maar op :-)
    Ik ga vanavond weer verder aan mijn twee dekens
    Bedankt !!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg bedankt weer voor het delen van week 8, super ☺
    Veel liefsss van Erica ☼
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hallo,ik heb dit pas gisteren ontdekt,maar wat een leuk idee zo'n deken.
    ik ga ook meedoen, moet alleen nog even 7 weken inhalen of inmiddels al 8.is er ook een topic waar je de verschillende dekens kunt zien?die quilten vind ik ook zo prachtig,maar ik weet dat dat heel erg precies komt en ik ben zelf een chaoot hihi.
    fijn weekend en ik zal mijn vorderingen delen op mijn blog

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben ook een snelle haker, maar ik vind dit heerlijk, kan ik aan meerder dingen tegelijk werken! Soms spaar ik een paar weekjes op en haak ze in één keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben als verrassing voor mijn 2 kinderen elke week een aantal toeren aan het haken voor deze deken zodat ze de volgende winter een lekkere warme deken hebben. Ik loot dan ook graag mee voor deze leuke kleurtjes.

    Groetjes Minke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk om iedere week een stukje te haken. En wat leuk dat er nog nieuwe mensen aansluiten. Over een jaar liggen er in veel huizen prachtige dekens. Dat hebben jullie mooi op gang gebracht.
    Bedankt voor het nieuwe patroon.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hij wordt steeds mooier! Heb je de Donderdagse Dekenupdate al ontdekt? Op www.anitamaakt.nl delen haaksters elke donderdag hun voortgang. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bedankt weer!
    Ik vind het zo leuk, ik ga zelfs naar De Haakmiddag! Singer in Epe doet ook mee. Super leuk.
    Groetjes, IngridR

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lekker hoor, een rustig tempo nu ik helemaal bij ben, en zo kom ik ook weer toe aan mijn quiltwerk, ik vind het een leuke combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Vorige week begonnen, en in 1 week alle 7 weken ingehaald! Ik kon heerlijk doorhaken en het wordt super. Maar nu week 8.....moet ik hier ook een week over doen???? Ik verveel me wild!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je dat mooi opgeschreven.
    Inderdaad geniet ik van het haken aan de cal deken en idd, er blijft genoeg tijd over zodat het geen 'moeten' wordt.
    Dank jullie wel voor de tijd en energie die jullie erin stoppen om ons zoveel haakplezier te geven!

    Vriendelijke groeten, Chantal van den Brink

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat heb je weer mooi gezegd!!! Ik vind het een heerlijk project,een echte reis zoals jij het zo mooi omschrijft!

    1 deken is weer af,morgenavond nummer 2 :)

    Fijn weekend,groet Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De deken wordt al echt leuk, eigenlijk was deze al leuk vanaf het begin.
    Het laatste randje van deze week haakte ik met 4 verschillende kleurtjes ........ allemaal restjes en zo trouw bewaard en nu warmte gevend in deze leuke deken.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik geniet er ook elke week van!
    Ik ben benieuwd wat volgende week komt....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Haha wel een hele leuke reis hoor en vandaag was het een kort ritje maar dat is niet erg, heb nog wel 10 projecten waar ik mee bezig ben.
    Fijn weekend!
    Groetjes, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. bedankt om ons weer bezig te houden...liefs soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het is heerlijke afwisseling van al die werkjes die ik onder handen heb. Zo ben ik met van alles bezig en alles komt steeds een eindje verder. Daarom geniet ik er zo van, net als een heleboel andere handwerksters.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. geweldig dit! ik ga morgen katoen halen en doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Beter laat dan nooit en gisteren aangehaakt >) aan dit leuke project ! ik had nog Catania katoen liggen en kon dus gelijk aan de slag ................ erg leuk . Dank je wel voor deze por in de rug,
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ook ik ben net met de CAL begonnen, ik vind het zo leuk om te doen...om elke keer weer een andere steek te oefenen...die leuk te vinden of vréselijk ;-) en iedere toer in een ander kleurtje...zoonlief wil hem graag en hij geeft mama elke keer een andere bol uit de voorraad wol uit het jaar kruk (ach wie wat bewaart uit een breiperiode die niks werd die heeft nog iets). Ik vind het zó leuk allemaal en wacht nu dus elke week heel (on)geduldig op de volgende toeren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hij is af, en nu heb ik zo'n zin om er nog eentje te beginnen in een rustige kleur, naadt deze rainbow variant. Leuke verslaving, dankjulliewel voor de vertaling. Inmiddels heb ik ook mijn moeder en schoonmoeder enthousiast gemaakt! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik ben in week 6 begonnen. Liep dus ook 6 weken achter. In 1week heb ik alle 6 weken gehaakt. Aangezien ik ook met 2002 dingen bezig ben, vind ik het wel heerlijk om af en toe met deze nieuwe deken bezig te zijn. Ik ben daarbij ook nog bezig met een sprei. In de wave patroon. 482 steken breed. De Crochet Along 2014 telt van mij 218 steken breed. Ik zit elke x op vrijdag te wachten tot mijn nieuwe patroon aanwezig is en zo blijft het leuk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ik vind het erg leuk om te doen lekker in je eigen tempo en in de kleuren die ik zelf wil

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hier was ik naar op zoek, dekentje haken voor mijn zoon, nu net 1 week geleden begonnen en ben bij week 5. Hopelijk redt ik het voor 25 november.

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. In 2016 ben ik pas ingehaakt en ik vind het geweldig om te doen, vooral als iets niet gaat zo als het zou moeten en dan een beetje smokkelen of weer uithalen en opnieuw beginnen.Ik geniet ervan en bedankt voor jullie inspanning er iets moois van te maken. Groetjes Lucie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!