vrijdag 3 juli 2015

Crochet Along 2015, week 27


Haken is bijna niet te doen met deze tropische temperaturen. Maar klagen doen we niet hoor. Eindelijk is de zomerperiode aangebroken!

Gelukkig hebben we deze week een randje dat we eerder hebben gehaakt.
Eigenlijk wilde Jolanda en ik geen herhalingen, 
maar dit randje is te leuk en te mooi, dus we doen hem nog een keertje :-) 

Eerst een toer van "gewone" stokjes, daarna een toer stokjes in de achterste lusjes en daarboven op een toer met vasten, zodat je zo'n leuk opstaand randje krijgt. 
Uiteraard heb ik het randje met Miracle gedaan voor het "hysterische" glinster-effect. 
Ohhh ik hou er zo van ;-) 


Veel plezier!


Lieve Groetjes 
Tertia

P.S.......Voor wie er morgen naar de Meet&Greet in Arnemuiden komen...
Je mag het "huiswerk" bewaren om daar te haken. Er is voldoende haakplek, met koele drankjes en verfrissende hapjes. Wie weet tot morgen? 
Ik heb er zin in!






20 opmerkingen:

  1. Ja hoor... ik ben ook gezwicht en inmiddels bij week 10. En het is leuk! Dankjewel voor weer een nieuwe rand. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dankjewel voor dit deel van het patroon, vind het helemaal niet erg om eens een randje te herhalen, zal het zowieso toch doen met die van mij want ik wil hem iets groter hebben. Moet eerst nog een stukje uithalen van vorige week, toen ik hem opspande zag ik dat ik in de laatste zijde een foutje had gemaakt, vergeten om drie lossen te haken tussen twee piramides, gelukkig is het maar een halve zijde, dus daar ben ik zo mee klaar.Ik ga eerst nog een was buiten hangen en daarna op de bank met mijn haakwerk, lekker koel in huis , dus dat gaat lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb één zijde klaar en ik kom uit op 262 stokjes ipv 255. Ik heb de beschrijving goed gelezen en gevolgd en heb in de vorige toer ook 62 piramides. Voor iedere piramide heb je vier stokjes, dus 62 maal vier is 248 stokjes plus de tien stokjes van de hoeken is 258. Ik begrijp dus niet hoe ik aan die 262 stokjes kom. Ik heb al wel tie keer opnieuw geteld maar blijf op 262 uitkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt weer voor het patroon!
    Ik ben nu bezig om het aapje te haken, maar het is zo warm
    dat je zelf haast op 'apegapen' ligt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ondanks de hitte, zit ik (binnen) met mijn haakwerk en ventilator. Ik kan het namelijk niet laten om gelijk te beginnen als ik thuis kom van het werk!
    Veel plezier morgen in Arnemuiden!
    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben het met Marianne eens. 62×4+10=258.
    Zelf heb ik aan twee zijden 62 en aan twee zijden 63 piramides.( dan kom je op 262) Vraag me niet hoe het komt maar ik ga het in deze toer corrigeren.
    Dat ziet niemand en ik ga echt niet alles uithalen.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. maar mijn berekening klopt niet daar ben ik intussen achter gekomen. Ik had wel degelijk 255 stokjes, maar blijkbaar speelde de hitte mij parten en kon ik niet meer tellen ;-). Uiteindelijk mijn dochter laten tellen en zij kwam uit op 255 stokjes. We hebber er eens goed om gelachen hier, zal dit nog wel een tijdje mogen horen...hihi

      Verwijderen
  7. Nog eens even goed gerekend.....62 pyramides=61 openingen +1stokje=245. Met de tien van de hoeken kom je dan op 255. Klopt dit?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het staat duidelijk in het patroon vermeld hoeveel stokjes je nodig hebt. Het patroon klopt echt dus als je iets anders telt dan zit er iets niet goed...Sorry 😕

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. klopt helemaal hoor, had ook het juist aantal stokjes, maar kon blijkbaar even niet meer tellen.

      Verwijderen
  9. Heb een foutje hersteld door te knippen en het er goed tussen te haken, gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heb een foutje hersteld door te knippen en het er goed tussen te haken, gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heb een foutje hersteld door te knippen en het er goed tussen te haken, gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat waren de pyramides leuk om te doen Tertia! Echt super, ik was op vakantie en zat lekker in het bos te haken, heerlijk! Fijn dat we makkelijke toeren hebben deze week want tis idd wel erg heet om te haken dan kunnen we het mooi spreiden. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo jolanda, ik heb even een vraag. Ik kwam vandaag bij mijn wolwinkel en die had de treurige mededeling dat ze in augustus 3 weken dicht gingen... nu koop ik mijn garen altijd daar...en koop n beetje bolletje voor bolletje...naar gelang we nodig hebben voor de cal 2015. Nu is mijn vraag zou ik misschien mogen weten welke kleuren we in augustus gaan gebruiken zodat ik voor haar vakantie dit kan kopen. Er is ook geen andere winkel in de buurt die dit verkoopt. Ik hoef niet het patroon maar alleen de kleur nummers....ik haak niet met jullie garen maar heb n ander maar gebuik wel de kleuren. Mijn dank is groot! Groeten linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Blij dat de hitte voorbij is, kan ik weer door met mijn project!
    Wat wordt het al een grote deken, ik werk met Stylecraft......
    Tot vrijdag, groeten uit Fryslân!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Tertia, leuk om te zien dat we qua afmeting aangekomen zijn op de grootte van de foto die je hier gebruikt. Nu die ene peakaboo foto opzoeken waar de hele deken over de tafel lag bij een van de eerste meet and greets :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bij de start van CAL 2015 in januari begon ik ook mee te haken. Niet met de bedoeling om het hele deken te haken. Want vorig jaar had ik al een mooi deken gehaakt (CAL 2014). Nee, ik besloot om een kussenhoes te maken voor ons mega grote kussen. Inmiddels is de kussenhoes af. Heel hartelijk bedankt voor jouw moeite (en die van Jolanda) om alle beschrijvingen uit te werken!!
    Als je het leuk vindt om het resultaat te zien, neem dan gerust een kijkje op mijn blog: http://by-ik.blogspot.nl/2015/07/kussen-in-viervoud.html
    Veel succes en plezier nog verder met de CAL 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Is dit de laatste week wat op de grote foto staat?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Waar kan ik het patroon van de Kimberly crochet, bij voorbaar dank.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!