vrijdag 9 mei 2014

Crochet Along week 19


We zijn nu op de helft van het aantal toeren. 
Je zou nu kunnen uitrekenen hoe groot jouw deken ongeveer wordt. 
Meet de lengte en vermenigvuldig met 2 (of 3....in ieder geval tot jouw gewenste lengte). 
Wordt de deken te kort naar je zin en wil je m langer maken??…. .....
Nu kun je zien hoeveel garen je tot nu toe hebt gebruikt 
en hoeveel je dus voor jouw totale deken nodig gaat hebben. 
Misschien handig wat garen bij te bestellen? 
Houd wel rekening met de rand. Die vreet garen!

Deze week haken we weer de Granny Stripes.
Ik gebruikte deze keer geen 2 kleuren maar als variatie 3 kleuren, 
dat vond ik wel een gezellig effect geven ;-)





Aangezien  dropbox nog steeds problemen voor sommige mensen geeft,
 heb ik deze week het PDF bestand ergens anders neergezet.
Wanneer blijkt dat via deze weg het downloaden geen problemen meer geeft 
worden alle downloadlinken van voorgaande weken in de loop van volgende week aangepast.
Laat me dus weten of het op deze manier wel (of niet) werkt in een reactie op dit blogbericht.

Succes!
Lieve Groetjes
Tertia


18 opmerkingen:

  1. Hoi Tertia,had nu geen problemen meer met het downloaden,Dank je wel.
    Groetjes Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk hoor om te haken maar nu mijn vraagje geven jullie aan het einde door met welke toeren je hem kunt verlengen of moet je dat er zelf maar doen door er tussentijds extra toeren tussen te haken, het zou fijner zijn als jullie op het eind zouden zeggen hoe we dat het beste kunnen doen gr Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze manier van downloaden werkt prima (en heel snel).
    Dank je wel weer voor de volgende toeren! Het is echt "haakwerk" vandaag ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind mijn dekentje mooi worden en heb nog altijd hetzelfde aantal steken maar toch is mijn dekentje niet overal even breed. Het wordt breder. Vooral na de bobbeltjesrij. Wat kan ik daaraan doe? Ik loop wel nog wat achter (week 10)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoera. Ik kan weer downloaden.
    Hartstikke bedankt voor al je werk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn om weer een stap verder te kunnen haken met de deken. De granny strepen zien er in drie kleuren mooi uit in jouw deken.
    Goed advies om nu uit te rekenen hoeveel garen er nog nodig is. Het zou jammer zijn als een kleur niet meer te koop.te bestellen is tegen het einde van de deken.
    Dank voor het patroon en voor alle moeite die jullie ervoor doen om de patronen voor iedereen beschikbaar te stellen.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Terray ,
    Verschillende weken is het downloaden niet gelukt ,op dochter haar laptop ging het wel ,nu lukte het op mijn computerke ook ,hartelijk bedankt daarvoor maar vooral voor het vele werk en het delen.
    groetjes van josé

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het downloaden ging perfect en vlot hoor. Dank je wel voor alle moeite!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Tertia,
    Het downloaden van zowel de oude als nieuwe bestandversies gaat prima naar dropbox op mijn iPhone! Dus nergens problemen.
    Dus ga maar lekker haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. we zitten nu op de helft van het aantal toeren ik kom dan wel een stukje te kort heb wat dunner garen gebruikt.
    Komt er nog een reeks om je deken langer te maken ?? of moet ik nu zelf al wat toeren extra in gaan plannen ??
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kan het pdf niet down loaden, groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Was eventjes zoeken, want niet op de gewone manier, maar is gelukt hoor... bij openen gewoon "bestand" en "opslaan als".
    Heb er wel Crochet along voorgezet... dan komt alles netjes gelijk onder elkaar bij de andere downloads!!

    Fijne Moederdag gewenst... of is dat morgen niet in Nl???

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Na een weekje vakantie in ons geliefde Duitsland zijn we weer terug in ons koude en natte kikkerlandje. Mijn deken mee gehad en omdat ik mijn katoen niet op tijd had voor mijn andere project (zomertruitje), toch een paar toertjes vooruit gewerkt. Ik was dit aanvankelijk niet van plan, maar kan niet zonder een haakwerkje. Nu zie ik dat ik maar één week heb vooruit heb gewerkt, dus ik haak heel snel weer bij jullie aan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik kon het prima downloaden (kon ik al)

    Ik heb mijn twijfels over de afmetingen..aangezien ik nog maar 45 cm heb tot week 18. Als het betekend dat ik op de helft zit word het wel een erg korte deken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hallo, ik kan de PDF niet meer down-loaden.
    groetjes Ettie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat jammer, het downloaden lukt nu niet meer. Eerder ging het perfect! Ik hoop niet dat straks alles op deze manier 'weggezet' wordt, ik ben bang dat het prachtige dekentje dan niet afkomt...
    groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik doe ook mee an de crochet along. Ik ben nog maar pas begonnen en heb vandaag weken 6, 7 en 8 gepost op mijn blog www.krio-linha.blogspot.com
    Je mag mijn blo gerust toevoegen aan de lijst "DEELNEMENDE BLOGGERS CROCHET ALONG".

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het downloden gaat weer prima zo, wat fijn dat jullie zoveel moeite doen zodat zo vele haaksters gewoon door kunnen gaan.
    Zelf loop ik iets achter en was net beland in de periode dat dropbox moeilijkheden ging geven.
    Ben trouwens aan een 2e deken begonnen voor mijn kleindochter Roos. Zij heeft een nieuwe kamer gekregen en vond die nog wat kaal rondom haar bed. Ze wilde de deken graag in heel veel verschillende kleuren dus mijn restjes wol gaan nu ook eens op.
    De deken wordt erg kleurrijk maar prachtig. Omdat Roos een lang bed heeft doe ik nu een aantal toeren in één kleur in het midden haken en daar later gehaakte roosjes op zetten.
    Als ik zover ben met het resultaat zal ik een foto achter laten.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!