vrijdag 17 januari 2014

Crochet Along 2014, week 3

Terwijl heel hakend Nederland (en België)
  ongeduldig zit te wachten op het patroondeel van deze week, 
ben ik mijn wekelijkse boodschappen gaan doen...

Helaas bestaat mijn dag niet uit alleen maar haken.
Ik ben ook nog vrouw van..., moeder van... en baasje van...
Ik heb een baan met zeer wisselende werktijden en af en toe moet er ook écht gewerkt worden :-)
Daarnaast vraagt het huishouden ook zijn aandacht en ik heb ook nog een sociaal leven.

Evenals Jolanda.....

Dus het kan maar zo een keer wezen dat niet stipt om 9:00 het patroon online staat 
maar iets later op de dag of misschien wel een keer 's avonds?

Gelukkig duurt de vrijdag ook 24 uur :-) 
Maar ik begrijp als je met smart op iets zit te wachten dat elke uur lang duurt.

We vragen alleen begrip en geduld.
Op elke vrijdag wordt heus het patroon geplaatst!!
Don't worries :-)

Gelukkig is deze week een "makkie" 
stokjes en halve stokjes.





Haak je nu net aan met de Crochet Along 2014...?
Dan kan je onder 
alle informatie vinden (dus ook de patronen van week 1 en 2) 
Wel even lezen en scrollen.

Heel veel plezier en succes met haken
tot volgende week!!

Lieve Groetjes
Tertia


39 opmerkingen:

  1. Terray,

    Super leuk dat jullie het patroon vertaald hebben. Ga er vanavond weer ff lekker voor zitten :)

    Gr. Juud

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihihihihi Ik voel met je mee.
    Geduld hebben is heel zwaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maakt niks uit. Dan plan ik de zaterdagmorgen in voor mijn haakopdracht.LOL.
    Bedankt weer voor jullie inzet.
    IngridR

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je Tertia !!!

    Vraagje : haken wij nu in de lengte of in de breedte ? Ik heb 240 steken, is dat de uiteindelijke breedte van mijn werk of wordt dit de lengte ?

    Groetjes,
    Cami

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je haakt in de breedte...Wil jij je deken misschien langer maken....Tzt komt er een beschrijving hoe je dit kan doen. ;-)

      Verwijderen
    2. Dankjewel voor je reactie. Ik zal het waarschijnlijk ook langer willen maken ... Ik dacht al af en toe wat extra rijen stokjes in te lassen maar weet niet of dat een goed idee is.

      Verwijderen
    3. Ik heb 360 steken om op 1,30 te komen, dus misschien heb ik ook extra nodig om de deken lang genoeg te krijgen.
      Ik gebruik acryl garen van de Action, is blijkbaar wat dunner.

      Verwijderen
    4. Wilma, ik haak ook met het garen van de Action :) ik haak alles in 1 kleur en heb 20 bollen gehaald. Ik ga alvast tss elke 'figuur' extra rijen stokjes en halve stokjes haken. Ik ben echt nog maar een beginnende haker en zie dit project als een mega grote proeflap waar ik veel plezier aan zal beleven.

      Verwijderen
  5. Heerlijk, het 3e deel om te haken. Goed om te horen dat jullie twee ook nog een druk leven hebben naast het haken. Veel van de meehaaksters hebben dat ook. En wij kunnen ook niet allemaal precies om 9.00 uur op een van jullie blogs kijken.
    Ik ben in ieder geval blij met het derde deel van het patroon. Dank je wel.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk! Weer een paar toeren verder...
    Stiekem had ik op meer toeren gehoopt.... Maar ja, lijdzaamheid betrachten is niet altijd mijn sterkste kant.
    Nu kom ik ook nog aan andere projectjes toe....
    Groetjes,
    Marian

    Enne... meestal haak ik het toch pas een dag of paar dagen later.... maar je bent altijd zo benieuwd wat er voor 'huiswerk' komt!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik ben.om de week op vrijdags vrij ..maar we hebben zaterdag zondag en nog meer dagen om even de patroon te haken...bedankt voor u reactie op mijn email....liefs soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk op de vrijdagmiddag ... zoonlief naar vriendje... lekker haken. Ben inmiddels met 2 bezig. 1 wordt een deken en 1 wordt een sjaal. Ben blij met jullie.
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geduld is een mooie deugd !!!
    Bedankt voor dit prachtig initiatief !!!
    Groetjes en fijn weekend !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik begrijp het maar al te goed! Het is al super dat jullie dit voor ons vertalen en online plaatsen! Bedankt voor jullie tijd!
    Groetjes Nancy (België, West-Vlaanderen).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Denk dat de meesten van ons ook nog zat andere dingen te doen hebben hoor. vind het prima zo. Heb nu wel tijd maar als het eenmaal zomer is word het vast nog een hele toer op bij te blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Tertia, dank je wel voor het derde deel. Heel herkenbaar allemaal. Ik ben nu heel blij met het "set date and time" gedeelte van Blogger. Als ik op vrijdag aan het werk ben dan post Blogger automatisch een tutorial voor mijn blog. Die schrijf ik dan de dag ervoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Voel je vooral niet opgejaagd... Ik denk dat de meesten echt niet meteen
    aan de slag kunnen! Bedankt weer voor deze week, groetjes van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel erg bedankt voor je inzet hoor... we zijn gewoon verwende nesten hé!!! Zo alles mooi op een schoteltje...je moet ons af en toe maar eens op de proef stellen... dan raken we dat gewoon:)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dank je wel voor deel 3, kan ik weer lekker verder.
    Had vandaag ook niet eerder tijd.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je hebt helemaal gelijk. Maar jullie hebben dan ook wel een `haakgekte`veroorzaakt. Erg leuk. Ik haak al wel 40 jaar en vind het geweldig dat iedereen zo enthousiast is. Haken had toch jarenlang een tuttig imago. Is nu helemaal over, het is nu helemaal hip. Mede dankzij jullie! En tuurlijk haak ik mee!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb er vandaag wel aangelachen, vind het leuk ook, en ga zeker verder, morgen. Want vanavond lukt het niet. Maar het is zo leuk, het brengt heel wat te weeg bij iedereen. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. leuk deel 3 maar ik heb wel geduld hoor, al een hele klus voor jullie om dat bij te houden en ahc de wereld vergaat niet hoor als iemand even wat langer moet wachten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bedankt voor de nieuwe uitleg! Kunnen weer verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bedankt voor deel 3.....dat was snel klaar zeg!
    We zien weer uit naar vier.
    En inderdaad, vrijdag heeft 24 uur.....net als al de andere dagen ;-)
    Ben blij met jullie vertaling!

    De kleuren van die geel met groene plait zijn ook prachtig zeg!

    succes allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bedankt voor deel 3, ik geniet echt van dit haakwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Bedankt voor deel 3! Ik vind dit een heerlijk tempo hoor!

    Keep up the good work!

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hoi, ik haak niet mee..... er ligt zoveel nog te wachten op me. ik neus af en toe wel mee. Wist je dat je berichtjes ook klaar kunt zetten als je dat wilt. Hihi, dan kan je het berichtje bijvoorbeeld woensdag klaarmaken met de plaatsingstijd en datum van vrijdag. Handig als je tijd over hebt. Al geloof ik dat dat bij jou al net zo gaat als bij mij, vrouw van, mama van, werknemer van, vrijwilliger van... tja, en dan af en toe ook nog wat eigen tijd. Succes en ik vind jullie iniatief erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik heb niet alles hiervoor gelezen, maar misschien een tip voor al die ongeduldige haaksters ;-) Je kunt een blogbericht ook van te voren maken en dan op een bepaalde tijd laten posten. Ik maakt mij niet uit hoor. Ik moet nog beginnen met CAL week 1 :D Hopelijk kan ik hier van de week mee begin.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super bedankt weer voor alle moeite!! Ik wacht geduldig af hoor, rustig aan! ;-)

    Geniet van je weekend!

    Groetjes, Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik kijk op vrijdag avond laat als ik thuis kom van werk en ballet :) Dan ga ik als ik energie heb eens haken. Dus het stipte 9 uur, dat tilt hier niet zo zwaar :) Ieder geval bedankt voor alle moeite :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Krijg zin om ook mee te gaan doen. Zou dan alleen met wit gaan haken, maar weet niet of dit zo'n goed idee is. Is er iemand die ook een effen deken aan het haken is? En hoe vind je het resultaat qua reliëf? Zou graag horen van jullie. Haakse allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maak er één met verschillende kleuren en één effen licht grijze. (op mijn blog wil ik om de 2 weken een foto plaatsen)

      Verwijderen
  28. Toch raakte ik enigszins in paniek, onze computer stopte ermee!
    Juist op vrijdag!!
    Hoe bedoel je: het werkt verslavend?
    Maar gelukkig heb ik het patroon ....heel erg bedankt maar weer!
    Vind dit echt een super leuk project op deze manier!
    Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Nou ik vind het heerlijk dat het in dit tempo gaat...zeker ik nu opnieuw ben begonnen omdat ik niet tevreden was met het resultaat. Heb ik nu even tijd om "in te halen". Suc6 met alle overige werkzaamheden, want tja er zijn nu éénmaal ook andere zaken die moeten gebeuren;)
    lieve groet,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi, ook ik ben aangehaakt, zal op mijn blog zo een foto zetten. Ben gisteren begonnen en de eerste drie delen zijn af. Alleen... heb ik net geteld en heb 242 stokjes. Dus eentje teveel. Is dit erg of kan ik dit straks handig minderen?

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik heb na enige twijfel (dacht dat ik het ermee heel druk kreeg) en na enige kennis via het web verkregen te hebben de Crochet Along~kriebels gekregen...en ben nu bezig met week 2....heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. superleuk, dit project! Ik heb het net ontdekt en ben helemaal enthousiast. Hartelijk dank voor alle info en duidelijke beschrijvingen, ga proberen z.s.m. te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ook al zit de teller al op week 12, ik ben toch ook nog begonnen. Heb 4 kleuren bollen gehaald, en ga met week 3 starten. Het is zo leuk om te doen! En....inderdaad verslavend. Vind ik zowiezo hoor, het haken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Geduld is een mooie deugd !!! Maar omdat ik jet wat betreft haken toch wat mankeer....ben ik nu pas aangesloten !!! En hij wordt weer supermooi !!!! Jullie zijn echt haaktalenten, dank je wel hoor voor al het werk en moeite

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!