vrijdag 7 februari 2014

Crochet Along, week 6


Goeie dag.....je zat er al klaar voor he!! ;-)
Te wachten op de nieuwste toeren :-)

Deze week gaan we een "star" patroon haken.


Persoonlijk vind ik het een "lastige" steek, maar het is me uiteindelijk wél gelukt.

Belangrijk is om deze steek niet te strak te haken, neem dus een grotere haaknaald.

Ik kon gaan uit huilen halen....hahahaha.
Je ziet, een grotere haaknaald is écht wel nodig, anders trekt de boel geheid.


Niet opgeven als het niet gelijk wil.
Lees eerst eens de beschrijving helemaal door
Pak dan je haaknaald, garen en je dekentje erbij.
Lees het patroon stapje voor stapje opnieuw en haak met de beschrijving mee.
Het is oefenen deze steek, 
misschien moet je een stukje uithalen en weer opnieuw proberen.
Maar dat geeft toch niks,
van fouten maken kan je leren!

Ik wens jullie veel plezier en succes met deze "star" patroon



LET OP
(bovenstaand pdf bestand is aangepast, de versie van Crochet Along week 6 rectificatie is de goede!!)

En toen was er zomaar een foutje in het patroon geslopen....
Zo zie je maar.....
je haakt alles in het voren en dan blijkt  er iets niet te kloppen.

Wanneer je de tekst hebt gevolgd zal je waarschijnlijk weinig problemen hebben gehad.

Daar de "fout" in de stap voor stap foto's zit :-(
Dusssss.....
dan kan het niet anders zijn dat ik een "fout" in mijn "star" steek heb zitten.
Schijnbaar heb ik zitten sjoemelen, wat overigens heel goed gaat met haken ;-)

Misschien was jij wel goed uitgekomen en anders kan deze rectificatie je weer weer op de goede weg helpen.
Excuses voor de verwarring
Succes!

Lieve Groetjes
Tertia









26 opmerkingen:

  1. Het ziet er wel weer heel erg leuk uit, we gaan gewoon weer vol goede
    moed aan de slag ermee, gaat helemaal goed komen ☺
    Bedankt weer voor het delen van het patroon !
    Grtjsss Erica ☼
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihi jij kent je lezers al precies!! En ja ik zat al ongeduldig te wachten ;-) Gelijk uitproberen natuurlijk en met zo'n duidelijk beschrijving als jij geeft echt niet moeilijk dus!! leuk!! bedankt voor deel 6 .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor, dat er zo enthousiast gehaakt wordt, ik ben nog niet begonnen, maar heb wel het garen al, maar eerst mijn andere projecten afmaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Tertia (ook al zo'n aparte naam!), ik ben afgelopen weekend alsnog áangehaakt' bij dit project. Ik vind dit toch wel een leuke manier om eens een groot project te haken, want alleen zou ik denk ik áfhaken' op den duur. Ik heb vorig weekend het hele weekend zitten haken en ben helemaal bij nu. Deze sterrensteek heb ik al eens gehaakt met Zpaghettigaren dus ik ken hem al. Hij is erg mooi. Maar ook wel lastig dus ik ben heel blij met jouw duidelijke beschrijvingen mét foto's! Zo moet het wel lukken. Bedankt voor je wekelijkse update.
    Groetjes uit Zeeland van Madhurya

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is super leuk! Ik ben alweer klaar met het "huiswerk" van mijn twee dekens. Geweldige steek!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor al je werk, ga weer fijn verder. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er weer erg mooi uit.
    Vanavond lekker aan de gang! Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dankjewel. Lekker hoor iedere week een paar toeren.

    groeten Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach, wat een leuke steek is dit. Goed uitgelegd, hoor. Na toer 16 zie je sterretjes :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke steek deze week, ik vind hem wel meevallen om te haken, maar inderdaad wel een dikkere haaknaald gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een regenachtige middag ... ik vermaakte me prima, want de volgende toeren stonden alweer online. Dank je wel, Tertia en Jolanda!

    http://by-ik.blogspot.nl/2014/02/een-regenachtige-middag-cal-week-6.html

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik haak met 194(192) steken,Stylecraft en haaknaald 4. Helaas is mijn werk maar 95 cm breed. Hoe is dat bij jullie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Miekequilt,

      Ik gebruik ook Stylecraft en heb 194 steken opgezet. Ik zit op 110 cm.

      Verwijderen
    2. Hallo Miekequilt,

      Ik haak met haaknaald 3,5 - 4 en heb 242 steken opgezet. Ik zit 155 cm

      Verwijderen
  13. Dit was een leuk steekje om te haken.
    Deze ster is leuk om nog een keer in deze deken te verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook ik ben afgelopen week 'aangehaakt', ik ben inmiddels bezig met week 4. Ik geniet van dit leuke project!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel leuke steek en hij is super goed gelukt bij het grote deken voor mijn dochter. Morgen doe ik verder aan het poppendekentje:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat viel reuze mee. Leuke steek.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke steek weer! Heel erg bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tot nu toe ging alles van een leien dakje...... maar de laatste (teruggaande) toer loop ik toch vast........ ik heb 'maar' 61 steken (ga uit van 96 lossen opzetten dus hou je 95 steken over om mee te werken.....) Gaat dat in week 7 vanzelf goedkomen of heb ik iets goed fout gegaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke steek is die star. Hij ging ook meteen goed gelukkig. Na 30 jaar niet te hebben gehaakt, ben ik met deze deken weer begonnen. Geweldig om te doen! Ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik snap er niks van maar ik kom na het 'star' patroon niet meer op mijn aantal steken waar ik mee ben begonnen. Wat doe ik fout?
    Voor mijn gevoel heb ik het 'star' patroon wel goed gehaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Sinds een week doe ik mee aan deze cal en ben nu bij week 6 aanbeland. Ik haak alles met catania/phildar op haaknaald 3,5. Welke maat wordt aangeraden bij de stersteek?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ik heb deze steek via youtube gedaan en ik moet zeggen dat maakt het wel duidelijk, erg leuke steek om te doen .

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi hoi meiden,ik ben Marijke en heb me ook al voorgeteld bij Jolanda. Hopelijk ben ik welkom en haak ik jullie die 6 weken nog in. Ik heb er in ieder geval zin in :-)
    Starten doe ik nu..op het werk van Terray.
    Grtjes vanuit Belgié.
    Marijke X

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!