vrijdag 10 januari 2014

Crochet Along 2014, week 2

Goedemorgen....
het is weer vrijdag, zitten jullie al klaar met je haaknaald?

De kop is eraf.
De eerste (opzet)steken zijn gehaakt.
Dat was tellen, tellen en nog eens tellen :-)

Vandaag kunnen jullie weer verder haken.
Deze week zijn de "granny stripes" aan de beurt



Een tip voor beginners.
Lees eerst het patroon eens rustig door.
Goed lezen is al het halve werk, niet te moeilijk denken maar "gewoon" doen.
Pak je haaknaald ter hand en haak stap voor stap met de beschrijving mee.
Rustig aan op je eigen tempo.
Lukt het niet of is het niet helemaal naar je zin, dan kan je gerust het stukje gehaakte uithalen en opnieuw beginnen.
Oefening baart kunst en je zal zien dat het steeds beter zal gaan.

Ik wens iedereen veel plezier met toer 3-4-5

KLIK
om
WEEK 2
van de Crochet Along 2014
te downloaden


Lieve Groetjes
Tertia

P.S.

We merken dat toer 5 voor sommigen wat onduidelijk is. 
Staat misschien ook wat onduidelijk beschreven... 
Het is de bedoeling dat het begin en eind van de toer 3 haakt, dus 2 stokjes in de eerste en laatste steek.... 
Alle stokjesgroepjes haak je tussen de stokjesgroepjes van toer 4. 
Sorry voor de evententuele  onduidelijkheid... 
Gelukkig laten de foto's duidelijk zien hoe het moet!

42 opmerkingen:

  1. O joepie! Ik wilde net de pc gaan afsluiten omdat ik nodig weg moet, en nu zie ik op het nippertje dat deel twee erop staat. Kan ik straks meteen verder :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Ik ga er vanmiddag mee aan de slag.
    Groetjes, IngridR

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel, heb er weer zin in. groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. sorry , ik wil meedoen maar heb de staart gemist of zijn die eerste 2 rijen enkel stokjes ?
    alvast bedankt caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dankje wel blij weer enkele toertjes verder te kunnen .
    Caroline kijk op het blog hier van 3 januari voor de start .

    Groetjes Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk verder haken aan mijn deken. Dit deel ziet er gezellig uit.
    De uitleg is prima. Dank jullie wel.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt! Ook de extra tips stel ik erg op prijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alles aan de kant en haken maar. Bedankt ook voor de tips, die heb ik hard nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook ik heb dit al klaar....http://lekkerbekkenmaar.blogspot.be/2014/01/enkele-rijen-granny-stripes-gehaakt.html
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow! Ik had vanmorgen echt zoiets van: Leuk, vandaag weer verder met "de DEKEN"..... Heb er echt zin in....

    Creatieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  11. JOEPIE!!!!!!!!!!!!
    Dit is echt een leuk concept!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Toer 3, 4 en 5 zitten erop - nog maar zeven nachtjes slapen... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja leuk, elke week kijk ik er naar uit en ik hoef toch geen lid te worden om mee te doen? Ik check gewoon iedere vrijdag je blog, en zo zullen er meer zijn. Hartelijk dank voor dit geweldige project!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dank je wel, ik ga het weer proberen hoor.....
    Groetjes Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo, we kunnen weer verder, dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk is het, mijn huiswerk is weer klaar, tot nu gaat het best.
    En weet je allebei mijn dochters haken mee
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dank je wel maar weer!
    Mijn man vind me nu al verslaafd, ben met twee dekens begonnen.
    Vind het helemaal leuk!
    Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoeveel groepjes van 3 stokjes moet je hebben bij toer 3?
    Ik heb 194 losse opgezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. leuk straks weer verder komt goed uit

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb een vraagje over de 5e toer van deze deken.
    Er staat dat je hiervoor weer toer 3 moet herhalen.
    Op het plaatje zie ik echter dat er niet 2 steken worden overgeslagen om dan weer 3 stokjes te haken, maar dat er weer net als in toer 4 in de open ruimte de stokjes worden gehaakt.
    Wat is nu het juiste?

    Ik hoor heel graag van iemand iets, kan ik weer verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bedankt voor de nieuwe patronen erg leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het blijft nog even geheim, ahum, maar i heb toch maar besloten om mee te haken... Dank je wel voor de duidelijke beschrijving en wat een werk zullen jullie eraan gehad hebben. Anny. http://rafelsenrozen.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  23. TIP... ,bij mij werd het werk veel te breed met die granny stripes, waarschijnlijk haak ik die te los. heb het uitgehaald en een dunnere haaknaald gebruikt en nu is het OK.
    Je kan je ganse dekentje niet verpesten door het te vertikken om die 3 rijen uit te halen hé.
    Misschien heeft iemand hier iets aan???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een fijne tip na het lezen van het vorige berichtje van annie ook een fijn der haakpen gebruikt voor rij 3 tot en met 5 is beter sluit meer aan .

      Verwijderen
  24. Hoera, weer een stukje erbij. Het blijft zó leuk om mee te doen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Knoop doorgehakt... ik doe ook mee! Met de duidelijke beschrijvingen moeten ook de onbekende steken lukken. Thx!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik heb een vraagje over de 5e toer van deze deken.
    Er staat dat je hiervoor weer toer 3 moet herhalen.
    Op het plaatje zie ik echter dat er niet 2 steken worden overgeslagen om dan weer 3 stokjes te haken, maar dat er weer net als in toer 4 in de open ruimte de stokjes worden gehaakt.
    Wat is nu het juiste?

    Ik hoor heel graag van iemand iets, kan ik weer verder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd in de open ruimtes,maar naast de keerlossen ook een stokje in diezelfde plaats. Dat kan je duidelijk op de laatste foto zien. succes

      Verwijderen
  27. Nathalie Kwakman13 januari 2014 om 21:24

    Ben helemaal enthousiast en wil niets liever dan direct met de deken beginnen. Echter heb nog een granny projectje omhanden en dat moet ik eerst afmaken. Mijn vraag: blijven alle weken + opmerkingen bewaard of gepubliceerd? Dan kan ik hopelijk ergens komende maand starten.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Kwam het tegen op een facebook pagina. Heb me aangemeld op jullie facebook pagina maar zag nu ook een link naar deze log staan. Vind het een super idee en verrassend omdat je nooit weet hoe hij er uiteindelijk uit komt te zien. En zo kan ik eindelijk eens door mijn voorraad wol heen gaan waar mijn man weer blij mee zal zijn:) zal elke keer komen spieken om te kijken of er alweer iets te downloaden valt. Allemaal veel haakplezier

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo, ook ik ben begonnen. Ik vind het begin altijd het lastigste. Niet de lossen maar de eerste toer! Maar we gaan ervoor. Ga je in ieder geval volgen en zal ook dingen posten op mijn blog. Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi! Ik wil wel mee gaan doen, maar heb nog geen garen in huis. Voorlopig sla ik dus alle patroontjes nog even op en haal jullie straks wel in
    Hoe kan ik dan jullie logo op mijn blog zetten??? Als teken dat ik meedoe?
    groetjes, Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hier ook overstag gegaan om mee te doen! Superleuk! Kan niet wachten op de volgende toeren!!
    Simone
    http://haakennaai.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Denk dat ik ook mee ga doen onwijs leuk maar ik moet eerst wol kopen

    BeantwoordenVerwijderen
  33. hoi,
    Ik ben net begonnen met de deken, helemaal geweldig.
    Mijn vraag bij Toer 3, zie ik * of ** moet ik dit zien als een lossen.
    Alvast bedankt voor u antwoord

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi,
    Wat leuk da je deze vertaling op de website hebt gezet. Ik ben een beginnen haker maar het is echt allemaal super duidelijk.
    Heel erg bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi,
    Een vraagje: als je de draadeinden een centimeter of 10 hebt meegehaakt, kun je ze dan gewoon afknippen?

    Heel erg bedankt voor de geweldige, duidelijke patronen!

    Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Bedankt voor het mooie patroon, heb 2 dekens gehaakt met de zelfde kleuren en toch zijn het 2 heel verschillende geworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!