vrijdag 18 december 2015

Het is kerstvakantie!

De laatste uurtjes van dit jaar zijn gewerkt.
De kinderen zijn weer veilig thuis gebracht en nu mag ik gaan genieten van maar liefst 2 weken kerstvakantie!
Heerlijk......even niks moeten en in de relax-stand.

Nadat Sinterklaas weer is vertrokken uit het land vind ik de aanloop naar de kerstdagen altijd een beetje dubbel. Overal zie je de kerstversieringen verschijnen en de ene boom moet nog mooier en groter dan die van de buurman zijn.
Evenals al het overvloedige (overdreven) etenswaren dat in de schappen van de supermarkt ligt.
Om eerlijk te zijn vind ik deze dagen erg hysterisch en "moet" alles volgens de traditie gaan.
Het benauwd mij ontzettend.
Dus ik laat het maar allemaal een beetje op mij af komen en plan zo min mogelijk in.

Op een één of ander manier lukt het haken aan de dekens dan ook totaal niet.
Er zijn geen oogjes de afgelopen weken gemaakt. 
Lily Pond ligt onaangeroerd in haar opbergmandje te liggen. 
Het enige wat ik haak zijn enkele (simpele) kersthaaksels.


Onze kerstboom staat inmiddels ook,
 met de mooie paarse ballen die perfect matchen met onze bank ;-) 
En de sterretjes van de mini-cal van Dinah hebben ook hun bestemming gevonden. 
Het volledige resultaat laat ik nog aan jullie zien.


TeJo vind het ook allemaal reuze interessant, vooral die boom is een ware speeltuin voor hem ;-) 

Hoewel de ene dekens nog niet af zijn ben ik uiteraard aan het mijmeren over al die andere dekens die ik nog zou willen maken.
De twijfel of ik aankomend jaar ga meedoen aan een Cal en welke.
Aan mijn kleurinspiratie zal het niet liggen......


Gelukkig heb ik nog even de tijd om te mijmeren en te dubben en te overwegen.
Nu eerst genieten van mijn gezin. 
Wat een luxe dat we met ons 3-tjes een ruime week vrij zijn!
Een paar uitstapjes zijn geplant. 
Ons kerstmenu is samengesteld, 
heel simpel en niet te moeilijk maar wat wij lekker vinden. 

Ik ga genieten en relaxen.
Ik wens jullie een hele fijne kerstvakantie!

Lieve Groetjes
Tertia




6 opmerkingen:

  1. Door de overload krijg ook ik zin om te minderen. Gewoon kleine dingen die mooi zijn, die lekker zijn en het gezellig samen dingen doen. Vooral dat laatste is belangrijk.

    Ik wens je een fijne kerstvakantie en een goede jaarovergang naar weer een creatief nieuw jaar, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kerst draait wat mij betreft om het samen zijn met de mensen van wie je houdt en al die overdaad heeft er inderdaad niets mee te maken. Geniet er lekker van op de manier zoals jij het fijn vindt, dan worden het vast heerlijke dagen! Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ook hier was het vandaag de laatste schooldag van 2015, nu lekker twee weken vakantie. ook ik zie er tegenop tegen het hele kerstgedoe, allemaal veel te geforceerd en veel te commercieel volgen mij. Ik zal blij als het 4 januari is en alles weer zijn gewone gangetje gaat.
    Fijne vakantie en prettige fesstdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik zie tegen de komende periode op en zal blij zijn als alles achter de rug is. Het 'gezellig' bij elkaar zijn, terwijl de één persoon zo mist. Het vele eten, de commercie.....ik zeg niet dat je het niet gezellig mag hebben en iets lekkers bij de koffie. Maar ten diepste leidt het zo af van de ware Kerstgedachte: Jezus gekomen naar de aarde om zondaren te redden. Is dat niet veel belangrijker dan alles waar we allemaal druk mee zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben bijna geen Kerstversiering en eten die dagen juist simpel en makkelijk. Laten ons niet gek maken. Ook niet wat betreft haken, geen zin of tijd, dan even niet haken. Valt niks om toch. Geniet lekker van je vrijheid en je gezin !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 'Niets moet, alles mag'... geniet van je rust!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!