vrijdag 20 december 2013

Haakhype van 2014??

HET leeft onder de haaksters, op facebook, in blogland en weet-ik-veel-waar-nog-meer.

De Crochet Along is nog niet eens begonnen en op dit moment gaan er al méér dan 400  !! mensen mee doen.
Jeetje......
Wat gewoon een klein enthousiast plannetje was, is een ware "haakhype" aan het worden.
Nooit gedacht of maar zelfs verwacht, maar zo superleuk dat er nog meer mensen enthousiast zijn over deze Crochet Along.

Intussen krijg ik diverse vragen, dus ik wil nog een keertje het één en ander op een rijtje zetten

***
Je hoeft je nergens specifiek op te geven voor deze Crochet Along. Iedereen kan en mag meehaken. Er is nergens een officiële "inschrijflijst"
De patronen komen vanaf 3 januari 2014 wekelijks op mijn blog, Jolanda's blog en facebookgroep "Dutch Crochet, A granny A day 2013" te staan.
Je hebt zelf geen blog nodig.
Heb je een Facebook-account? dan zou je kunnen overwegen lid te worden van de

Je meldt jezelf aan en je wordt toegelaten tot de groep. Bijkomend voordeel van de groep is dat je haakt met gelijkgestemden en eventueel elkaars werk kunt zien via foto's. Heb je tijdens het haken problemen kan je allicht bij zo'n grote groep haaksters vast wel hulp krijgen ;-)

De crochet Along is bedoelt voor zowel gevorderde als beginnende haaksters....
Er komt een duidelijke werkbeschrijving met ondersteunende foto's. 

Voor alle voorbereidingen kan je 
HIER het PDF file downloaden

Nogmaals wil ik benadrukken dat wij van het origineel uit zijn gegaan.
Benodigdheden 11 bollen van Stylecraft special DK
Wees ervan bewust als je een ander soort garen gebruikt en/of je de deken groter wil maken dan het origineel (+/- 1.30 X 1,95) je naar alle waarschijnlijkheid MEER nodig zult hebben, Hoeveel precies kan ik ook niet zeggen. 
Alles is ook afhankelijk van welk formaat haaknaald je gebruikt, haak je strak of juist los...
Koop daarom voldoende bollen, al is het  geen probleem later bij te kopen.
Het verfbad verschil zal minder opvallen daar het hierbij om een strepenpatroon gaat.

Ik wil geen verantwoordelijkheid afdragen voor jullie aangeschafte garen. Wees verstandig bij het aanschaffen van je materiaal voor deze Crochet Along!!

Voor degene die een blog hebben en meedoen met deze Crochet Along, kan/mag je een banner op je blog zetten.
Hoe het precies werkt kan je in DIT BERICHTJE nog eventjes na lezen.

Iedereen met deze Crochet Along mag meedoen. Plezier in het haken staat voorop en niks moet en alles mag ;-)

Nog 2 weken te gaan voordat deze fantastische Crochet Along gaat beginnen.


Lieve Groetjes
Tertia





41 opmerkingen:

  1. Leuk Tertia! Wij gaan met onze BEE meedoen.
    Veel plezier en succes met de 'hype'.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk, ik ben nog erg aan het twijfelen of ik ook hier aan mee ga doen. Kan van iemand een zak vol restjes krijgen, dan zou ik dat willen gebruiken, is dat een idee???

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, wat herkenbaar dit! Annelies en ik maken ongeveer hetzelfde mee met ons "randje per week'!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hartelijk bedankt, Tertia!
    Kan niet wachten om te beginnen!
    Beste wensen voor Kerstmis :>)
    NADINE

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk dat jullie dit doen. Wat zullen er straks mooie dekens gemaakt worden. Zo leuk dat jullie dit organiseren. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo,

    Jullie zijn al met veel ! Veel plezier allemaal !!

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk , ik doe mee, ik doe mee, ik doe mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O wat leuk, dit is een goede manier om een groot project vol te houden. Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk initiatief ! Ik doe heel graag mee !
    zazozip.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lijkt me heel leuk om te doen... Ik ga op zoek naar wol!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog een vraagje, ga je zelf 5 kleuren gebruiken of heb je dan ook 10 verschillende kleuren?!
      groetjes Sofie

      Verwijderen
    2. vanuit Belgie, ik doe zeker mee!

      Verwijderen
  11. Ik doe ook mee, misschien geraakt het dan wel af. Een tip : bij het onlinewinkeltje wol en zo is anell rapido te koop, toffe kleurtjes voor weinig geld !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk idee. Zelf heb ik nooit een deken of plaid gehaakt. Door mee te haken gaat het me misschien beter af dan als ik alleen zo'n project aanpak.

    Groetjes, Margaret (van http://amberscreaties.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super! Ik doe mee! Nu nog naar wol zoeken ... en even over de kleurtjes nadenken... Er moet warm oranje in dat staat al vast! Ik ga eens even Vee haar tip checken!... Ik zou zo willen beginnen!
    Keileuk initiatief!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zullen hier veel verschillende deken uit voort komen......
    Ik weet nog niet of ik direct mee ga doen, (heb nog zoveel dingen om af te maken) maar volgen ga ik het zeker!

    Succes aan ieder die mee haakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Via Fie bakt, haakt en naait hier terecht gekomen. Ik vind het een heel leuk plan en doe graag mee!
    Succes met de organisatie!
    Groetjes, Janina
    Elke dag zaterdag

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nog even geduld en dan is het zover: mijn garen en haaknaald liggen klaar. Als we gaan beginnen ga ik er iets over op mijn blog zetten.
    Voor iedereen: mooie Kerstdagen en een goed en gezond 2014!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Kom via via op je blog terecht, en ben volger geworden! Ik heb ook wel interesse om mee te doen! Ziet er leuk uit!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ga mee doen. www.vlijtige-handjes.nl. Het garen ligt klaar met een super ergonomische haaknaald dus kom maar op!
    Veel succes met het geregel. Respect!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, ik wil ook graag meedoen.

    Groetjes,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik ga meedoen jeanne's hobby's (baerveldt.blogspot.com.) weet niet waar ik aan ga beginnen maar het lijkt me super leuk. nu de kleuren bepalen. groetjes jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik ga meedoen jeanne's hobby's (baerveldt.blogspot.com.) weet niet waar ik aan ga beginnen maar het lijkt me super leuk. nu de kleuren bepalen. groetjes jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuk idee en wat een mooie deken! Ik ga meedoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Super! I will partecipate too. I hope i will understand the dutch pattern....

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ik ga ook overstag. Vooral omdat dit een gedoseerd projekt wordt... 42 weken ;) ik lees dat er al ruim 400 mee doen, maar je hoeft je toch nergens op te geven? Kunnen we wel elkaars dekens ergens posten?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik doe ook graag mee. Bij mijn volgende blogpost zet ik ook de link naar jouw blog en post ik dag gelijk graag de banner.

    grtjs Patricia x

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik doe ook mee! En heb er net een post aan gewijd: http://spruitsels.blogspot.be/2013/12/nieuw-jaar-nieuw-project.html
    Dank voor het initiatief en de sterke schouders onder dit project!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik doe ook graag mee! Ik heb net mijn bolletjes wol besteld (verjaardagscadeautje!) en zal er binnenkort een blogpost aan wijden! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jij en je gezin ook hele fijne en gezellige feestdagen...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Super leuk idee zeg, ik doe mee. Ik haak net 2 weken, en ben eigenlijk bezig met een granny, maar ja, ziet er zo leuk uit, dus dit kan er ook nog wel bij! Vanmiddag gelijk bolletjes gehaald, dus ik zit er klaar voor!

    Groetjes Diana.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een leuk idee, ik doe graag mee!
    Moet alleen nog garen bestellen want ik kom hier net kijken.
    Maar dat komt wel goed.
    Groetjes,
    Lineke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Leuk project! Ik ga meedoen! Ga na de kerst op jacht naar wol! ha
    www,lindevrouwsweb.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  32. ook ik ga proberen mee te doen :)
    alleen nog wat kleurtjes uitkiezen tussen de hele voorraad

    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat ontzettend leuk. ik ga ook mee doen! Erg leuk! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik ga zeker proberen ook mee te doen. Hoop dat het lukt, want hangt een beetje af van de opdrachten die ik tussentijds nog krijg en die natuurlijk voor gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Lijkt me erg leuk om mee te doen. Weet niet zeker of ik het goed gelezen heb: 11 bollen, maar allemaal verschillende kleuren of van het ene meer dan het andere? en welke haakpen wordt aanbevolen?

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een succes!
    Het lijkt me heel verleidelijk om zelf ook deel te nemen! Dus ik overweeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Super plan. Ik ben ook aangestoken door het virus :).
    Bolletjes zijn besteld!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!