vrijdag 20 januari 2012

Een toetjesmens??

Dat ik van lekker koken houdt is jullie vast niet ontgaan :-) Gewoon lekkere huis-tuin-en-keukenrecepten van recht-toe-recht-aan. Geen culinaire hoogstandjes aan liflafjes.......

Nou ben ik eigenlijk niet zo'n toetjesmens.
Mijn toetjes "hangen" er maar wat bij....gewone vla uit een pak of aardbeitjes met yoghurt. Natuurlijk wel lekker, maar een lekker sjiek toetje maken doe ik eigenlijk nooit zo.
Tot afgelopen kerst. Daar viel mijn eigen gemaakt Omelet Sibérienne ontzettend in de smaak.
Mijn interesse naar lekkere en makkelijke toetjes was gewekt.
Gisteren bleven er mensen mee eten en naast de geweldige prei-shoarmaschotel maakte ik ook een kersentrifle!



Nagerecht voor 4 personen:

125ml slagroom
50 gr suiker
250gr mascarpone
1 liter pot kersen zonder pit, uitgelekt
150gr bokkenpootjes, verkruimeld
25gr geschaafde amandelen
4 glazen of coupes

Klop de slagroom met de suiker lobbig. Spatel dit door de mascarpone. Pureer 1/3 deel van de kersen en schep deze puree luchtig door het mascarponemengsel.
Verdeel de helft van de koekkruimels over de glazen. Schep daarop een laagje kersen, de heft van het kersen-mascarponemengsel, de rest van de koekjes, de rest van het kersen-mascarponemengsel en daarop de rest van de kersen.
Zet de glazen 30 min. in de koelkast.
Rooster de amandelen in een droge, hete koekenpan en strooi ze vlak voor het serveren over de trifle.

Het is een calorieënbom, maar ozo verrukkelijk!!!

Lieve Groetjes
Tertia

19 opmerkingen:

  1. hmmm lijkt me heerlijk, ga het uitproberen dit weekend.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM dat is nog eens wakker worden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er geweldig uit!! Veel plezier met je nieuwe toetjeshobby...!!! :) (jammie!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er verrukkelijk uit, zeg (en
    dat terwijl ik weer eens aan de lijn
    ben...)! Ik ga het recept wel opslaan
    voor als ik eens een keer visite
    krijg en eens echt indruk wil maken.
    Bedankt voor het delen hiervan!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een lekker recept. Ik ben gek op toetjes en op toetjes maken. Maar helaas moet ik er zoveel mogelijk van afblijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er lekker uit! Ga ik zéker eens proberen, ik ben namelijk ook van lekker makkelijk en hou niet zo van veel gedoe met koken..bedankt voor het recept! Groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. lekker trifle,heb ik ook gemaakt,wel pfff een is meer dan genoeg

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oohhh, wat lekker ziet dit eruit. Ik ben een kersen liefhebster. Dit toetje ga ik proberen! Bedankt voor het recept.

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo dat ziet er goed uit. Maar niet in de maand januari, ik zal het zeker een keer uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh het glazuur spring van mijn tanden, maar wat een heerlijk recept, ik denk dat ik het snel even opsla, leuk voor als er bezoek komt!
    Groetjes en smul ze,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat heerlijk, ik zit te watertanden.......

    groet Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh, jee...ik weet het al wat we dit weekend voor toetje eten! het lijkt me echt héérlijk! fietstochtje er achteraan en de calorieën vliegen (waaien) er weer af, hoop ik...

    groetjes, fijn weekend en bedankt voor het lekkere recept.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. *kreun* wat lekker! Bedankt voor het recept van dit water in de mond lopende toetje!
    Groetjes, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O wat ziet dat er heerlijk uit. Dank voor voor het recept.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oeps, idd een calorieënbom, maar klinkt lekker. Toch maar eens uitproberen. Bedankt, fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mmmmm heb het recept meteen opgeschreven, leuk om te maken als de patchworkcursus bij ons in Frankrijk is

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mmmmm, lekker! Hier geen kok maar toetjes yummie!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een super heerlijk toetje. Echt een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dank je wel voor het posten van dit recept. ziet er echt lekekr uit. ik ga het proberen

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!