dinsdag 19 januari 2010

Quiltcursus

Sinds november 2009 ben ik begonnen met een begincursus Quilten hier in het dorp.
Het heeft enige tijd geduurd voordat ik eraan wilde, want ik had hele erge vooroordelen over quilten.
"Dat doen alleen oudere mensen"
"Quilten is saai, mutsig en niet meer van deze tijd"
Zo zat ik al een paar jaar uitwegen te zoeken dat quilten niks voor mij zou zijn.

Totdat ik door iemand werd "overgehaald" Zij had zich opgegeven voor de beginnerscursus en ze zochten nog 1 persoon en dan kon de cursus gaan beginnen.
Nou vooruit dan maar :-) 5x is wel te doen en als het niks is dan stop ik daarna gewoon......

Vanaf de 1ste minuut van de cursus ben ik om!! Wat is dit gaaf zeg, waarom heb ik dat niet eerder ontdekt. Jeetje, al die leuke lapjes en patroontjes. Zelfs met de hand patchen vind ik leuk. Wie had dat gedacht.
De quiltvirus heeft bij mij dus ook toegeslagen

Dit is overigens mijn eerste quilt, een kussen





De uiltjes heb ik er zelf bij geborduurd, vond dat net even weer iets anders worden.
A.s. Donderdag is helaas alweer de laatste cursusavond van de beginnerscursus maar ik ga zeker weten de vervolgcursus hierna doen.
Andere projectjes dat we hebben gemaakt zijn pannenlapjes en een speldenkussen, dit is tevens het huiswerk voor donderdag en op dit moment heb ik het nog niet af. Foto's volgen nog ;-)

Lieve Groetjes
Tertia

1 opmerking:

  1. WElkom terug in blogland!
    Mooie achtergrond heb je uitgekozene n ook leuk die avatar of dat dingetje als je eigen profielfoto!


    Liefs Hannie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!