woensdag 31 januari 2018

Ditjes en Datjes in januari



Hallootjes dan....
Dat is me eventjes lang geleden :-( 

Ik weet niet.....januari vloog voorbij, maar tegelijkertijd lijkt het alsof ik dit jaar maar moeilijk op gang kan komen. Qua bloggen en haken dan.......
Misschien iets met druk zijn, alles plannen en soms gewoon ook geen zin hebben om te haken?


In de Decembermaand was ik volop aan het haken van Jozef, Maria en kindeke Jesus. Wat een leuk gezinnetje is dat toch geworden. Door dit project heb ik de Boerderijdeken van Cronelia's cal even opzij gelegd, met het voornemen om dit in Januari weer op te pakken.
Mmmmmm niet gelukt kan ik je vertellen, ik ben precies gebleven waar ik hem toen heb weggelegd.

Maar wat heb ik dan wél gedaan en gehaakt?



Natuurlijk heb ik gehaakt aan de #ByClaireagendacal.
De filetblokken zijn zo leuk om te haken.
Elke zondag 1 square, maakt de drempel niet zo hoog en het is makkelijk bij te houden.
Alle 4 de blokken van Januari zijn klaar!!



Er zijn ook heel wat toertjes gehaakt aan de zoete haken&kleur deken!
Ik vind het een feestje om hieraan te werken. In Januari was het toch wel mijn favoriete avond-in-de-stoel-project ;-) 



Maar er werden ook nieuwe bollen bezorgt aan mijn adres.....en nee ik heb ze niet gekocht, ik mag "ze" uitproberen. Mét reden........
Kijk maar eens....mooie Barbante garen van "Huisje van Katoen" 


In februari kom ik nog met review over dit garen.......maar de reden waarom ik ze mag uitproberen kan ik al wel verklappen.
Ik ga namelijk Yvonne, van "Huisje van Katoen" helpen tijdens de handwerkdagen in Zwolle.
Deze beurs is van donderdag 15 t/m zondag 18 februari 2018.
Ik heb er enorm veel zin in. Ga jij ook naar de beurs en zie ik je daar?
"Huisje van Katoen" heeft standnummer 245.
Ik moet nog even flink door haken, maar natuurlijk neem ik mijn afgewerkt project mee naar de beurs!


Naast het weinige haken heb ik wél veel gewerkt.
Mijn werk is best wel belangrijk voor mij......ik ga écht met veel plezier naar "mijn" tankstationnetje.
Geen dag is hetzelfde, het omgaan met klanten, de werkzaamheden, de collega's.....alle aspecten vind ik erg leuk en fijn. Zelfs de wisselende diensten, waaronder ook nachtdiensten!!
Nu werd ik een paar weken geleden op het kantoortje geroepen....ojee dacht ik nog.
Maar er was leuk bericht! Het aanbod voor meer contracturen. Na een kleine twijfeling (een paar beren zaten op de weg, want hoe moet dat met de hondjes?, onze dochter?, het huishouden?....je herkent het vast wel ;-) ) heb ik dit aanbod natuurlijk aangenomen!! Dus nu werk ik 24 uur/per week ipv 16.
Dat gaat natuurlijk ook ten kostte van mijn vrije tijdsbesteding en dat vergt even een nieuwe planning. Geen man overboord hoor, kwestie van wennen en soms accepteren dat sommige dingen nou eenmaal gaan zoals ze gaan ;-) 
Volgend doel.....een vast contract? (ik hoop het écht)

De vrije tijd die we dan als gezin samen hebben, is ook met onze honden.
Halverwege Januari gingen we naar een hondenspeeltuin in Beilen, waar we nog meer leuke, lieve cavaliertjes troffen. Ik vond het spannend hoe Nola zou gaan reageren, maar dat was helemaal niet nodig geweest.
Die heeft zich prima vermaakt, geen geblaf naar andere honden, alleen maar nieuwsgierig. Lekker los rennen en snuffelen. We zagen haar zichtbaar genieten! 
Ook Banjer had de tijd van zijn leven, hij kon geen genoeg krijgen van alle vrouwelijke cavaliertjes :-) 




We hebben ons voorgenomen om vaker naar zo'n cavaliermeeting te gaan, zo leuk!


En toen kwam vorige week nog eventjes de griep voorbij. 
3 dagen heb ik liggen rillen en zweten in bed. Helaas heb ik hierdoor de boeklancering van Wendy (homecollection) moeten missen. Ik had een persoonlijke uitnodiging gehad, maar ik was te gammel om de reis naar het westen van 't land af te leggen. En wat baalde ik daar enorm van :-( 
Ik bestelde dus uiteindelijk het boek maar online......ik kan niets anders zeggen dan dat dit haakboek een échte aanrader is! Hij behoort nu al tot mijn favoriete haakboeken. Binnenkort zal ik daarover eens meer gaan vertellen ;-) 




Inmiddels ben ik weer opgeknapt en gelukkig begint morgen ook een nieuwe frisse maand.
Ik hoop in Februari toch wel een paar projecten af te ronden. Stiekem had ik al voorbereidingen getroffen voor een nieuw kliekjes project, maar eerst moet er iets afgerond worden.
Het is een klein beetje onrustig in mijn hoofd, verstandig is om eventjes niet zoveel te willen maar gewoon lekker bezig te zijn. Jaja het is hobby, dat haken. Niks moet, ik weet het, maar er zijn zoveel leuke projecten te doen, dat ik het liefst alles wil en dat gaat niet altijd he ;-) 

Mocht jij trouwens van de lijstjes, planners, uitdagingen en challenges zijn?
"Siets aan de haak" daagt je uit om mee te doen met "Aanhaken en Afvinken" 
HIER lees je alles over deze uitdaging.


Ik doe nog niet mee....ik ben in afwachting tot onze Action de Bullet Journals (weer) op voorraad heeft. Voor slechts €2.- kan je zo'n BuJo kopen en ik vind het wel leuk om een speciale Haak-BuJo te gaan maken. Maarja....ik heb nog geen exemplaar kunnen treffen :-( Er schijnt nogal een run op die dingen te zijn. Geduld is een schone zaak, ik kom ze vast nog wel tegen!
 En is het zover, dan laat ik jullie meegenieten in mijn Haak-BuJo! 

Lieve Haakgroetjes
Tertia


6 opmerkingen:

  1. Bij mij is de maand januari ook voorbij gevlogen, en haakte ik ook niet zoveel... op naar de maand februari dus.
    En een bujo blijkt naderhand niks voor mij. Ik hou zoiets niet vol, dus begon ik er ook niet aan. Benieuwd wat jij er verder mee doet.
    Fijne groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mij lijkt zo'n BuJo ook wel handig om m'n voorraad garen in te noteren en m'n wensenlijstje met ooit-te-maken-dingen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Tertia,
    Ik ken het precies, die sleur van januari. Maar wat een mooie blokken voor de cal. Wat leuk dat je naar de handwerkbeurs gaat. Sta je er alle dagen?? Ik ga donderdag direct met mijn moeder. Ik heb er zo'n zin in. Op naar februari Tertia :-)
    En nog gefeliciteerd met je uren verhoging. geweldig.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niks is best fijn hoor! Ik hou ervan zo af en toe. Ondertussen word je deken van BY Claire echt prachtig en ben ik verliefd op al die blauwachtige garens die bij jou voorbij komen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gaat d erijd snel he. Ik verbaas me er ook over dat het alweer februari is. Fijn voor je die uren uitbreiding, want brengtook weer extra centen in de lade,toch! Ik zag de oproep van huisje van Katoen wat leuk dat jij haar gaathelpen. Ik zou graag langs komen maar weet nog niet of ik kan gaan. Ik doe ook niet mee aan de uitdaging. Zo te lezen doe ik dat eigenlijk allemaal wel.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, de challenge van Sietske, daar ga ik ook aan meedoen! Enne... dat is wel heel normaal als je het zo druk hebt en ziek geweest bent enzo, dat je dan even wat minder haakt. Ik had ook de laatste 2 weken geen zin in bloggen of zelfs maar blogs lezen. Maar nu is het weer terug.
    De glimp die we opvangen van je creaties is enorm veelbelovend hoor! Ik vind ze allemaal prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!