woensdag 31 mei 2017

Dag mei



En dan zijn we maarzo weer een week verder, sinds mijn laatste blogbericht.
Wat......de meimaand is alweer voorbij!
Tijd voor een terugblik met de mooiste Instagramfoto's.



De maand begon met een vreselijk leuke event bij Yla lifestyle & Wol
Van haken, lekkere lunch, sokkengarenverven en een kleurenworkshop, tot kletsen met lieve mede haaksters.....HIER vind je mijn blogbericht over deze te gekke dag!


Deze maand begon ik ook aan een #handwerkboekenchallenge, KLIK voor betreffende blogbericht.
Ik begon aan de blaadjessjaal uit het boek "Kanthaken"
Helaas.....de sjaal is nog niet af, dus dit project neem ik mee naar de handwerkboekenchallenge van juni. 


Deze maand werden er ook steekjes gehaakt en geborduurd aan de hyggesjaal, die ik namens Kreafabriek mag maken. Ik loop een beetje achter de feiten aan en ben nu bij week 12 aangekomen.
In juni zal ik ook verder gaan met dit project. Het streven is toch wel om hem dan af te hebben hoor....(ik wil andere projecten ook nog gaan afronden/maken)


Deze maand kwam ik op het punt om te zeggen "wat een jonge koppies hadden we daar" 
16 jaar getrouwd ;-) 


Deze maand begon ik ook op een nieuwe/oude werkplek.
Het is even inkomen qua werkzaamheden ( 2,5 jaar taxirijden heeft mijn conditie niet goed gedaan *U*) en wisselende diensten draaien. Ik moet mijn plekje binnen het team nog vinden, maar wat vind ik mijn werk weer leuk en fijn. Ik geniet en ben ook erg blij.
Even voordat ik van baan ging wisselen hadden manlief en ik al besloten om, na de zomervakantie ergens, een eigen auto weer te gaan aanschaffen. (ivm een werkbus voor mijn man)
Tja en toen kwam opeens het aanbod om weer te gaan werken op een tankstation, waarvoor ik eigen vervoer nodig heb om er te komen.
Dus deze maand hebben we ook nog eens een flinke aankopen gedaan......een "autootje" voor mij. Een fijne,ruime stationwagen. Het geeft mij tegelijkertijd ook een stukje vrijheid. Want hoe fijn is het om spontaan met de honden naar het bos te kunnen gaan voor een wandeling, of zomaar naar de stad tuffen om te gaan shoppen. Of op de koffie bij een vriendin die iets verder weg woont.
Je snapt vast wel dat ik erg blij ben :-) 



Afgelopen weekend hadden pubermeisje en ik een echte "meidenweekend" Manlief was weg voor zijn hobbie (iets met autocross) en na mijn eerste nachtdiensten was het heerlijk vertoeven op de camping. We maakte het super gezellig met ons twee, aten pizza, lazen "Baantjer" en genoten van het mooie weer. Zelfs de honden deden mee......








En ik ging helemaal los met bandjes, kantjes, roosjes, veertjes en Durable "coral" en "Glam"
Het resultaat kan ik helaas nog niet laten zien, maar ik kan je wél vertellen dat het een leuke samenwerking met Kreafabriek is. Binnenkort volgt het resultaat, dus houdt mijn blog en de Facebookpagina van Kreafabriek maar in de gaten ;-) 


Al bij al een hele fijne mei-maand, waarin ik veel werkuurtjes had en wat minder haakwerk-uurtjes.
En toch....voel ik mij intens gelukkig met deze nieuwe balans.
Nou juni mag wat mij betreft net zo fijn gaan worden!!!

Lieve Groetjes
Tertia






7 opmerkingen:

  1. Wat een fijne terugblik, ik hoop dat juni voor jou net zo'n fijne maand zal zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi overzicht! En dat weekend met dochterlief klinkt zalig! Baantjer lees ik ook graag trouwens. Geniet nog van je auto en je job, zo fijn voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. fijn dat wij dat hier nog kunnen genieten van het leven met iedereen waar je van houd en die dingen doen wij we ook van houden lieve groet Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tijd vliegt als het gezellig is. Gefliciteerd met jullie trouwdag. Je straalt helemaal op jouw trouwfoto. En ook zittend in jouw nieuwe auto.
    Fijn dat het zo goed gaat.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die lieve hondenkoppies!! Schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat veel moois en leuks.
    Vooral de rose blaadjessjaal!
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!