maandag 27 februari 2017

Weekmenu #9




Het was vorige week bij ons voorjaarsvakantie.
In plaats van heerlijk relaxen en genieten van de vrije tijd waren wij druk bezig met een woonkamer verander project. Het begon met de muur in een andere kleur sauzen.
Manlief en pubermeisje maakte een heel nieuwe op maat gemaakte wandmeubelen.
En ik was een soort van vliegende keep....de catering verzorgen, tussendoor opruimen en stofzuigen.
Ach je ken het misschien vast wel.
Druk met van alles en nog wat, met als gevolg dat het avondeten er een beetje bij ingeschoten is.
Lekker makkelijk en snel klaar, wat niet altijd voor de nodige verse vitamientjes zorgt.
Het zij zo......

Weekmenu #9

Maandag: Wrap met kipkrokant. Ik heb het recept toegepast voor de airfryer, zie HIER voor het recept. Maar je kan natuurlijk ook een kant en klaar krokante kip schnitzel gebruiken. Even aanbraden in de pan en de rest volgens de beschrijving.

Dinsdag: Spaghetti met de allerlekkerste saus. HIER vind je het recept.

Woensdag: Home Made KFC kipjes. Het was een probeer recept, het smaakte lekker maar ik vond het zelf wel een smerige bedoeling met paneren.....
Het recept vind je op de website van "Lifesabout" 
Wij aten friet uit de airfryer erbij.

Donderdag: Kipgyros (was in de aanbieding bij de Aldi ;-) )
met turks brood en zelfgemaakte knoflooksaus.

Vrijdag: Rode kool, aardappelen, slavink

Zaterdag: Goulash soep, leftover van vorige week
Stokbrood met kruidenboter en champignons. 
Echt goddelijk dit broodje, volgens pubermeisje.
Het recept komt zaterdag op mijn blog te staan!

Zondag: Een ovenschotel met gehakt en bloemkool. Geen culinaire hoogstandje....want ik heb gebruik gemaakt van zo'n kruidenzakje. Eigenlijk zou ik een overheerlijk recept willen zonder de toevoeging van een kant en klaar zakje. Wie heeft een tip of een lekker recept? Ik hoor het graag van je!!

Lieve Groetjes
Tertia



15 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat je huis er weer als een zonnetje uitziet, je weekmenu in elk geval wel. Sterkte nog met klussen. Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk he zo'n weekje met zijn alle nu is utrecht aan de beurt en ik krijg mijn kleinkinderen 15 en 12 telogeren de goulash lijkt me heer lijk en ben je nog niet klaar suc6 met de klussen Ada

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja de vakanties zijn verspreid....hopelijk heb je het gezellig met de kleinkinderen. Het weer werkt niet zo mee :-( Bij ons zit het klussen er alweer op :-)

      Verwijderen
  3. Ik maak deze bloemkoolschotel graag
    http://god-en-gezin.blogspot.nl/2013/02/bloemkoolovenschotel.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor dit recept. Het klinkt lekker en zal het zeker eens gaan proberen!

      Verwijderen
  4. Van boter, bloem, koude melk, geraspte oude kaas, zout, peper en nootmuskaat een klassieke kaassaus maken en in de ovenschaal over de bloemkool/aardappelen/gehakt schenken. Heb er ook wel eens fijngesneden achterham doorgedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor het recept Shirley, het klinkt ongeveer zoals het recept van de reactie hierboven dus soortgelijke ga ik zeker eens maken!

      Verwijderen
  5. http://www.lekkerensimpel.com/kerrie-ovenschotel-met-gehakt-bloemkool-en-aardappel/

    Deze eten wij altijd, zonder pakje en heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De site van lekker en simpel ken ik. Heb er al vele recepten van gemaakt. Helaas is pubermeisje niet erg gecharmeerd van kerrie smaak. Maar misschien moet ik het gewoon eens proberen ;-) Dankjewel voor de tip!

      Verwijderen
  6. Het is altijd een gedoe zo'n verandering in je huis. Het wordt wel erg mooi hoor. Zag al wat voorbij komen op IG

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad...het brengt een hoop rotzooi met zich mee. Gelukkig is nu alles opgeruimd en de foto's kwamen op insta inderdaad al voorbij. Binnenkort ook hier op de blog hoor ;-)

      Verwijderen
  7. Allemaal lekker hoor maaarre mogen we je veranderde kamer ook zien? ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker Esther....blogberichtje is bijna in de maak ;-)

      Verwijderen
  8. Zo te lezen een goed besteedde vakantieweek. En iemand moet voor de catering zorgen. Ik hoop dat de metamorfose een geweldig resultaat heeft.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!