dinsdag 21 februari 2017

Mihoen met kip en ananas

Zoals beloofd, het recept voor deze zoete mihoen met kip en ananas.
Het was een probeerrecept en ik heb het één en ander nog zelf erbij toegevoegd wat resulteerde in een heerlijk gerecht! Ik heb er helaas niet aan gedacht om een foto van het resultaat te maken, maar ik kan je verzekeren dat dit gerecht vaker bij ons op het menu komt te staan!!

Voor 4 personen:

500 gram kipfilet
1 eetlepel (wok)olie
2 teentjes knoflook
1 blik ananas, ik kies meestal voor ananasringen, deze snijd ik zelf dan in stukjes
1 rode paprika, in reepjes
een stukje verse gember, heeeel fijn gesneden
250 gram (kastanje)champignons
sap van een half limoen
6 eetlepels chilisaus
2 eetlepels honing
1 eetlepel gembersiroop.
1 pak (eier)mie

Snijd de kipfilet in stukjes.
Verhit de olie in de wok en voeg de kipfilet toe.
Pers de knoflook boven de kip uit.

Kook intussen de mihoen volgens de bereidingswijze op de verpakking.

Voeg de paprika, verse gember en de champignons bij de kip en schep het geheel goed om.
Zodra de groenten ietwat geslonken en zachter is voeg je het sap van een halve limoen, de chilisaus, gembersaus en honing toe. Schep alles nog een keertje om.
Intussen de mihoen afgieten.
Ik roer de mihoen voor het gemak altijd door het gerecht, maar je kan het natuurlijk ook los serveren ;-)

Eet smakelijk!

Lieve Groetjes
Tertia


4 opmerkingen:

  1. Klinkt heerlijk. Ikmoet iets vergelijkbaars met basmatirijst. Het is lekker om er op het eind een handje ongezouten cashewnoten door te scheppen.
    Ik krijg bij het lezen van jouw recept al echt trek.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja....inderdaad een handje cashewnoten zal zeker heerlijk zijn!!! Goed idee Margaret!

      Verwijderen
  2. oh meis wat eten we weer lekker mmmmm jammiejammie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. MMMM het is nu 21.13 maar ik zou wel een bordje vol lusten. ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!