woensdag 1 februari 2017

De sjaal is af!

Zoals beloofd!
Vandaag laat ik jullie het eindresultaat zien van de "Miriamcatshoekshawl" 

Tadaaaa........


Ik moet zeggen dat het een leuke, romantische sjaal is geworden.
Even bij het begin beginnen......



Deze sjaal is gemaakt van Scheepjes Stardust Aquarius (kleurnummer 657)
en ik haakte met haaknaald 5.5! Zo is de sjaal lekker soepel en fluffy geworden.
Uiteindelijk verbruikte ik ongeveer 1,5 bol stardust.

HIER vind je het gratis patroon.

Ik heb de beschrijving van het patroon gebruikt, maar achteraf had ik beter iets meer lossen kunnen opzetten. Mijn beginketting was zo'n 60 cm.....ik had al een paar toeren gehaakt, toen ik opeens begon te twijfelen of dit misschien niet aan de ietwat korte kant zou zijn :-(
Dus ik vroeg aan Miriam zelf hoeveel cm haar beginnetje was. Dat was zo'n 70 cm.
Oké 10 cm verschil, maar de sjaal gaat nog uitlopen.
Ik heb geprobeerd om een stukje uit te halen, maar met dit garen is dat geen succes.
Dus ik moest het maar accepteren zoals het was, met daarmee de wetenschap dat mijn sjaal waarschijnlijk iets kleiner zou gaan uitvallen. 
Hoewel....dit hoeft niet zo te zijn, want je kan net zo lang door haken tot je de sjaal lang genoeg vind geworden. Persoonlijk hou ik niet zo van een dikke/brede shawl. (de reden dat ik beter dus geen puntsjaals kan maken) 
Uiteindelijk is mijn sjaal van 60cm naar een uitloop van ongeveer 1.60 cm lang geworden en 40 cm breed. Voor mij groot genoeg, aangezien er ook nog een randje omheen komt.


Het randje wilde ik subtiel houden, in ton-sur-ton tinten.
Ik heb hiervoor katoen gebruikt. 
Het vastenrandje is gehaakt met Catona Silver Green (kleurnummer 402)
De schulprand haakte ik met Mr. Cey Shark Skin (kleurnummer 013)
De allerlaatste toer van de rand volgens beschrijving haakte ik niet....ik vond het randje mooi genoeg geworden :-) 



Selfies maken is niet mijn beste kwaliteit, maar vooruit.
Myself met de sjaal ;-) 


Het is nog even oefenen hoe ik deze sjaal het beste kan draperen, maar wat ben ik er blij mee!!
Het vergrijsde groen is uit mijn comfortzone....maar toch vind ik het een hele mooie kleur!
Ik overweeg een vest te gaan maken in deze tint ;-) 


Dit is mijn 2e sjaal die ik dit jaar al maakte!
 (van de andere sjaal komt binnenkort een blogberichtje)
En wat vind ik het leuk om dit te doen!!
Ik denk maarzo dat 2017 het jaar van de gemaakte sjaals gaat worden ;-) 

Lieve Groetjes
Tertia

11 opmerkingen:

  1. Wat is ie mooi! Mijn dochter vroeg laatst, mama hoeveel sjaals kun je dragen? Hihi ik blijf ze maken. ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Tertia,
    Wat een ontzettend mooie sjaal. Heerlijk fluffy en zacht. Heerlijk.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De sjaal ziet er lekker zacht uit. In een mooie kleur, ook al is het buiten jouw comfortzone. Twee sjaals in één maand. Goede oogst. Ik ben benieuwd welke sjaals er dit jaar nog bij komen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is echt heel mooi geworden, en zo leuk om te zien hoe je dit patroon met allerlei verschillende garens kunt maken. En idd, ook zelf je formaat bepalen ! Veel plezier met dragen, kleur is echt een van mijn favo kleuren ��〰�� Liefs Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige sjaal, de combinatie van de twee wolletjes is heel mooi, helemaal mijn kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is prachtig geworden. En hij draagt ook zo lekker. Bij is hij favoriet! Ik hoop bij jou ook. En de kleur is ook supermooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. SEHR schön schaut das aus,,,, so kuschelig
    und die FARBE steht dir sehr gut

    wünsche noch einen schönen TAG
    bis bald die BIRGIT

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!