zondag 20 oktober 2013

"Effe" machinaal doorquilten

Mocht je denken dat ik na mijn Granny's Stripes Plaid in een zwart gat ben gevallen, dan heb je dat helemaal mis!!

Volgend project dat afgemaakt gaat worden.
Steeds beloofde ik mijn dochter om haar stoere/lieve meidenquilt af te maken. 


In eerste instantie wilde ik de blokken met de hand gaan doorpitten. Maar daar hikte ik zo tegen aan. 
Patchen is erg leuk , maar het echte quiltwerk vind ik toch een ander verhaal :-/

Aangezien hetgeen wat ik wil gaan doorpitten gewoon "recht toe, recht aan" is bedacht ik me dat ik dit misschien wel lekker snel met de machine kan gaan doen.
En zo bestelde ik een speciaal quiltvoetje.

Man en kind een dagje de hort op, kan ik lekker aan de slag ;-)
Naaimachine van stal gehaald en gaan met die banaan!!


Maar al snel had ik het gevoel dronken achter de machine te zitten.
Ik zwieberde en zwabberde alle kanten op. 
Van recht lijnen is geen sprake.
Jeetje daar dacht ik toch iets te gemakkelijk over.

Inmiddels heb ik begrepen dat machinaal quilten toch een kwestie van handigheid is en veel oefenen.
Hahaha
Eigenlijk moet ik wel lachen om deze ervaring, zo perfectionistisch als ik ben, past deze afwerking totaal niet in mijn straatje.
Anderzijds past het dan ook wel weer in de STOERE/lieve meidenquilt. Mijn dochter vind het helemaal mooi en geweldig.
En daar doe ik het dan toch voor!



Dus ik ga lekker verder op deze "foute" rommelige en niet rechte manier.
Fijne zondag
Lieve Groetjes
Tertia


9 opmerkingen:

  1. Is er wel een foute manier?
    Volgens mij past het wel bij het "stoere" van de quilt
    Ga maar lekker door en maak je dochter maar blij met haar eigen quilt
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker doorgaan,ik vind het wel leuk staan:-)
    Succes en een fijne dag:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stel nou dat je nog meer inspiratie wilt over doorquiltwerk....
    Ik heb in Veldhoven naar het werk van Hilde v.Schaardenburg zitten staaren... niet te geloven....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat geeft het, als je dochter er blij mee is is het toch goed.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij bent lekker bezig ermee en dat je dochter tevreden is is toch het belangrijkste.........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo niet te zien ik vind hem leuuuk en als je dochter hem ok vindt dan is het helemaal dikke prima

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als je het mooi vindt id het nooit fout.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Rechte lijnen kun je beter met je gewone voetje quilten. Het quiltvoetje is speciaal om alle kanten op te kunnen zwabberen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!