woensdag 25 oktober 2017

Nieuwe Nederlandse Cal's die binnenkort van start gaan

Wie had kunnen bedenken dat in 2014 Jolanda en ik de trendsetters waren met het neerzetten van een Cal? 
Je zou denken dat mensen een beetje "cal-moe" aan het worden zijn. Maar niets is minder waar......
Nog steeds haken vele mensen mee met zo'n online samenhaakproject.
En nog steeds verschijnen er nieuwe cals......

Onlangs spotte ik een paar mooie cal projecten die binnenkort van start gaan.
Ik zet ze even op een rijtje voor jullie.
Zal het je verbazen dat het niet alleen dekens zijn? ;-) 

Allereerst de "Cronelia Cal", de boerderijdeken.

Foto komt van de website van Cronelia
Deze cal start op 30 oktober 2017 en duurt 14 weken

Hou je van zeer ingewikkelde haakpatronen, tunisch haken en weinig herhaling, dan is deze deken wellicht niet iets voor jou. 
De steken in deze deken zijn niet super moeilijk en er is redelijk wat herhaling in het patroon. Er wordt geen gebruik gemaakt van tunisch haken.

Nou, ik ben van mening dat een mooie deken écht niet ingewikkeld hoeft te zijn!!
Ik vind het een plaatje! De deken wordt ongeveer 1.20 x 1.70 meter

Cronelia biedt zes verschillende haakpakketten aan, om de Boerderijdeken mee te haken.
Twee pakketten van Durable Fine (58% katoen en 42% acryl), twee pakketten van Cygnet DK (100% acryl) en twee pakketten met Cygnet Superwash DK Merino (100% merino wol)
Check de website van "Cronelia" voor deze pakketten.

De patronen kan je vanaf 30 oktober wekelijks vinden op de blog "The Little Farmhouse" 
of Facebookgroep "De Haakhoeve"



Foto komt van de website van Pera&Pasha
"Winter Glow" 
is de nieuwe Cal van Mr. Cey. 

Deze prachtige woondeken is gemaakt met Lammy Highlands 8 (50% Acryl, 50% Wol) 
Lekker dik en vooral ook lekker warm. Ideaal voor de komende wintermaand.
De deken wordt gehaakt met haaknaald 8 en zal ongeveer een afmeting hebben van 1.25 x 1.75 meter. 

Eind november 2017 start deze Cal en de wekelijkse haakpatronen zullen te vinden zijn op Facebookgroep "Crochet Studio" Deze cal duurt ongeveer 6 weken.

Bij "Pera&Pasha" kan je complete pakketten bestellen in 6 verschillende kleuren, voor elk wat wils ;-) 
Stiekem heeft Taupé mijn voorkeur. Volgens mij is de deken lekker chunky om te haken en redelijk snel klaar. Heerlijk, daar hou ik wel van! 



Foto komt van de website van Lossen&Vasten
En ook Joke (Lossen&Vasten) komt weer met een nieuwe Cal:
"Home Sweet Home" 

"Home Sweet Home", waarom dit thema?
Thuis is voor mij de plek waar ik me veilig voel, waar ik op mijn gemak ben en waar ik helemaal mezelf kan zijn. "Home Sweet Home" is een zinnetje dat ik vaak uitspreek als we weer thuiskomen na het boodschappen doen, na een vakantie of een avondje weg. "Home Sweet Home" kwam daarom in mijn gedachten om te gaan gebruiken in mijn dekens. Letterlijk..... (quote van Joke)

Het wordt een lekkere zachte deken, gehaakt met Scheepjes Colour Crafter.
Joke houdt van rust en regelmaat en dit zie je terug in haar patronen.
Ook de "Home Sweet Home" is een mooie, regelmatige deken geworden, maar er zullen zeker verrassende elementen in zitten! 
De deken wordt ongeveer 1.92 x 1.22 meter.

Net zoals bij voorgaande Cals van Joke worden er  pakketten in diverse kleurcombinaties aangeboden. 
Check de website van Lossen&Vasten om een kleurenpakket te reserveren. 


De Cal start op 6 december en duurt 14 weken.
De patronen zullen gepost worden op de blog van Lossen&Vasten en 
Facebookgroep "De Lossen&Vasten-cal"

Joke heeft het me niet makkelijk gemaakt....welke kleur zal ik gaan kiezen?
"Live" vind ik vreselijk mooi, maar "Love" zijn echt de kleurtjes die bij me passen.
Ai, ai, ai keuzestress :-( 


Foto komt van de Facebookpagina Freubelweb Wolcafé Cal
Deze bijzondere Cal vind ik zeker het vermelden waard, het is namelijk géén deken!
Een leuke samenwerking tussen "Freubelweb" en "Wolcafé" resulteerde in een leuke.....
Dromenvanger? Wandhanger? 

Wat het ook is.....ik vind hem prachtig! Ik zag (en voelde) deze eye-catcher tijdens de Knit&Knot beurs. Wie wil deze nou niet in de woon- of slaapkamer hebben hangen??!!

Deze Cal start op 3 november en duurt 6 weken.
Je vind de wekelijkse patronen op de Facebookpagina "Freubelweb Wolcafé Cal" 

Een complete haakpakket om mee te doen met deze Cal vind je in de webshop van "Freubelweb" en Wolcafé. In dit pakket zitten garens van Borgo de Pazzi, houten ringen en een leren labeltje.

Foto komt van de website van Freubelweb



En tijdens het schrijven van dit blogverhaaltje lees ik het bericht dat Jolanda en Naomi in januari 2018 ook weer met een Cal komen. 
"Nostalgia"
Alle informatie over deze cal is nog niet bekend, maar een kleine sneakpeak heb ik al wel gezien.....

Foto: met dank aan  Jolanda

Foto: met dank aan Jolanda

Ben je nieuwsgierig geworden???
 Jolanda en Naomi zijn zaterdag en zondag 4-5 november aanwezig op de KreaDoe en volgens ben je dan de eerste die deze deken?? / Cal kan bewonderen.
Houdt de Facebookgroep "Haakplein" maar in de gaten voor de nodige informatie t.z.t en het patroon.


Wat een leuk vooruitzicht met al deze komende Cal-projecten!!
Maar naast kleur-keuzestress heb ik nu ook keuzestress........want met welke Cal ik zal gaan meehaken??
Helaas heb ik niet genoeg tijd (en geld) om alles te kunnen gaan haken.

Welke Cal heeft jouw voorkeur en welke ga jij maken? 

Gelukkig heb ik nog 5 dagen bedenk tijd, voordat de eerste gaat beginnem.
En dan nog.....aanhaken kan altijd he!, het is immers geen wedstrijd wie het eerste klaar is ;-) 
Uiteraard laat ik jullie weten met welke Cal ik ga meedoen!

Lieve Groetjes
Tertia

21 opmerkingen:

  1. Leuk dat je mijn CAL hebt genoemd, Tertia! En je hebt gelijk, aanhaken kan altijd en het is geen wedstrijd. Plezier in het haken, daar gaat het om. En leuke CAL's allemaal.

    Liefs,

    Corine
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De nostalgia 2018, is die alleen te volgen via Facebook? Hoor het graag, deze heeft mijn voorkeur maar ik heb geen Facebook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat de patronen ook wel op de blog van Jolanda zelf gepost zullen worden.

      Verwijderen
  3. En op de facebookpagina van Dani’s Creaties kun je meehaken aan een Rendier, “Rudi”
    www.facebook.com/daniscreatiesfans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben zelf niet zo van het amigurumi haken dus deze cal laat ik aan mij voorbij gaan.

      Verwijderen
  4. Thnx voor het lijstje :) ik wacht op januari, de nostalgische deken :) nu eerst nog even de Cosy deken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie projecten in het vooruitzicht maar ik ga voor de "Nostalgia".

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk zo alles op een rijtje de boerderij deken had ik nog niet gespot heel erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk overzicht. Zullen ze er ook zakjes met tijd bij verkopen? ;-)
    Ben benieuwd naar jouw keuze!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die zakjes tijd ben ik ook op zoek naar....overal utiverkocht ;-)

      Verwijderen
  8. Nou keuze zat lijkt mij.. Het viel mij ookal op dat er zoveel cal's zijn dit jaar. Ook van andere dingen om te haken.Ik heb ookal een paar jaar achter elkaar een cal georganiseerd voor de kerst en pasen maar ofik dat dit jaar ook ga doen?? Misschien zlef maar eens aanhaken.. ben min of meer bezig met de cosy deken omdat ik de steken zo mooi vind. Ben benieuwd wat jij gaat doen.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk om nu uit verschillende CALs te kunnen kiezen. Ik ben op dit moment helemaal enthousiast bezig met de Cozy Woondeken van Jolanda en Naomi. Die deken is zo anders en heerlijk om te haken.
    Maar ben jij niet aan een paar dekens bezig? Past daar ook nog een nieuwe CAL bij?

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha sttt...het is heel makkelijk om iets te beginnen maar dan.....Ach het is allemaal te leuk en van je hobby moet je toch genieten

      Verwijderen
  10. Ik ben weg van de home sweet home deken. Echt prachtig vind ik die.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het pakket voor de freubelweb x wolcafé cal viel vanmiddag bij mij op de mat. Maar ehm.. Niet verder vertellen he!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie cals zijn er toch! Ik blijf op dit moment steeds kijken naar de Persian Tiles deken.... die lijkt mij zo gaaf
    Maar das niet echt en Cal geloof ik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee dat is inderdaad geen cal, maar wel een heeeeele mooie deken. Ik had hem ook al gespot.

      Verwijderen
  13. Ik ga niets nieuws maken, hoe verleidelijk ook. Eerst maar eens wat projecten afmaken! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben lekker met week 29 van je CAL 2014 deken bezig. Mijn jongste dochter heeft bedacht dat zij er toch ook wel een wil, net als haar grote zus. Ik ben blij, want ik vond en vind het een superpatroon. Hij wordt 1.10 bij ruim 2 meter. Zo zie je maar hoe lang we plezier van je patronen hebben! Dank je wel :)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!