maandag 13 maart 2017

Weekmenu #11


Ik heb weer een nieuwe weekmenu voor jullie!
Ik kreeg de vraag hoe ik zo'n weekmenu altijd samen stel.
Nou....de recepten haal ik uit kookboeken en via het www.
Favoriete websites/foodblogs zijn op dit moment:

Elke donderdagmiddag ga ik aan de keukentafel zitten met mijn kookboeken en/of de Ipad voor mijn opgeslagen recepten die ik wil gaan proberen. Naast me liggen ook de folders van de supermarkten.
Nu hebben we in ons dorp niet zoveel supermarkten, maar ik check altijd wel even wat er zoal in de aanbieding is. Meestal is er wel iets aan verse groenten in de aanbieding en dit neem ik dan mee in mijn weekmenu.
Sommigen dagen eten we makkelijk ivm werk/school en wanneer ik de tijd heb maak ik vaak een "probeer" recept. Ik probeer zo gevarieerd mogelijk te eten. Voor elk wat wils, want mijn man houdt er niet van om elke dag (saai) aardappelen, groenten en een stukje vlees te eten.
Daarom staat er altijd wel iets van pasta en rijst op het menu.
Het liefst willen ze (pubermeisje en manlief) ook een keertje friet'/snack eten....als variatie plan ik dan ook wel eens gebakken aardappeltjes met een salade. 

Mijn weekmenu loopt dus anders dan het weekmenu ik op de blog plaats.
Sowiezo een week later en ik plan ons weekmenu van donderdag tot donderdag. (volg je het nog)
Nouja het maakt niet uit, de menu's zijn hetzelfde.

Ik weet trouwens niet waar ik deze "passie" voor het koken vandaan heb....ik vind koken erg leuk maar het moet niet al te ingewikkeld zijn en ook geen liflafjes....."huis-tuin-en-keuken menu's.
Mijn moeder was/is een slechte kok...ze kan er niks aan doen, denk ik. Toen ik het huis uit ging kon ik NIET koken....ik heb zelf ondervonden hoe ik aardappels en rijst moest koken. Ik keek vaak naar koffietijd waar elke dag een recept voorbij kwam. Door de jaren heen leerde ik....en vond ik het steeds leuker om recepten uit te proberen. En sinds een jaartje of 8 (denk ik) stel ik elke week een menu samen. Zo hoef ik 1 á 2 keer in de week naar de supermarkt en krijg ik niet elke dag de vraag "Mam, wat eten we vandaag?"
Het weekmenu wordt op een krijtbord geschreven ;-) 

Weekmenu #11

Maandag: Stamppot boerenkool met spekjes en een gehaktbal (het voorjaarsweer liet even op zich wachten, dus ik vond zo'n winterse maaltijd nog één keer kunnen ;-) )

Dinsdag: gebakken aardappelen, doperwtjes/worteltjes (uit een pot) en kip shoarma.

Woensdag: Spaghetti met spinazie (het recept is eerder voorbij gekomen)

Donderdag: Bloemkool met onze favoriete satésaus ;-) en chipolataworstjes

Vrijdag: Een "probeer-recept", koken zonder pakjes en zakjes!
Kipfilet Toscane van "Lifesabout", klik HIER voor het recept.
Ik vond het super lekker! (manlief iets minder, want hij houdt niet van "dikke" pasta *zucht*, euhhh eten wat de pot schaft, pech voor hem dus) 

Zaterdag: Nacho Schotel, enkele weken geleden voor het eerst gemaakt en wij vonden het "ranzig" lekker. Vandaag dus weer :-), klik HIER voor het recept.
Ik serveerde er een salade van komkommer, tomaat, fetakaas en bosui erbij. 

Zondag: verjaardag gehad/geen zin om te koken dus zijn we naar de KFC gegaan. (heel af en toe moet dat kunnen, toch?) 

Lieve Groetjes
Tertia


2 opmerkingen:

  1. Hier ooit geprobeerd maar kan mij echt niet aan de vooropgestelde menu houden. Er is altijd wel wat om deze te dwarsbomen :-)) Leuk als je dit kan waar maken!

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ook deze lijkt me weer yammieyammie xx

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!