woensdag 15 februari 2017

Hygge Cal #het proeflapje

Enigszins in spanning zat ik afgelopen week te wachten.....
Zou "mijn" pakket met garen voor de Hygge Cal op tijd geleverd worden?
"Mijn" heb ik maar even tussen haakjes gezet want zoals ik al in een eerder blogberichtje vermeldde, ga ik deze Cal voor Kreafabriek haken :-)

Lucky me....ik voel me dankbaar en vereerd dat ik dit mag doen. Afgelopen weekend kreeg ik het bericht dat alle pakketten geleverd waren!
Joeppie!!! 

Dus maandagavond haalde ik persoonlijk het "cadeautje" bij Kreafabriek op.
Wat een mooie, goed gevulde doos!
Dat hebben ze leuk bedacht bij Scheepjes.


Van Kreafabriek mocht ik mijn eigen kleur kiezen en ik werd dan ook helemaal blij van "Pastel" 
Lieve, zachte, zoete kleurtjes.
De basis van de sjaal wordt gehaakt met Stone Washed en het gekleurde is van Catona.
Tevens zit er een schattig organza-zakje met knoopjes, een hartje-steekmarkeerder (so cute), een bedeltje van een Eland en een handige borduurnaald, onmisbaar bij deze Cal.


Maar ik werd ook nog eens een beetje extra verwend door Kreafabriek.
Bij elke bestelling uit hun webshop stoppen ze er iets liefs bij. Deze keer zat er een zakje met knoopjes, belletjes en steekmarkeerders bij. Een zakje met thee en een patronenboekje voor Mandala's haken en een Phildar breiboekje.....
(mmmmm stille hint Kreafabriek??, dat ik maar eens breien moet gaan leren? ;-) )

Eindelijk kon ik aan de slag met het proeflapje.
Bij elke Cal komt de vraag naar voren of het wel nodig is om een proeflapje te haken.
Tja moet iedereen voor zich zelf weten.
Bij deze Cal vond/vind ik het zeker wel nuttig.
Aangezien er geborduurd gaat worden op haaksteken en ik dit nog nooit eerder heb gedaan, vind ik het zeker zinvol om dit eventjes te oefenen.

Gisterenavond had ik het proeflapje gehaakt.
De mijnes was keurig 10x10 cm geworden :-) 
Vandaag ging ik verder met het borduurgedeelte.
Maar eerst moest ik voorbereidingen treffen.
Ik heb een staalkaartje gemaakt zodat de juiste kleur "matched" bij de juiste letter.


En toen kon ik aan het echte werk gaan beginnen..........
het borduren!
Best spannend, maar de instructies waren duidelijk en schijnbaar heb ik het borduren niet verleerd.


Best grappig...ik haak rechts en borduur met links.
Voor de oplettende kijker: daarom zijn mijn kruisjes net andersom ;-)

Maarre....mijn proefje is af!
En ik ben dik tevreden :-)



Het borduren viel me reuze mee. Echt, dit beloofd een leuke haakreis te worden!!
Nog eventjes dichterbij zodat je het goed kan zien ;-)



Ik ben precies op tijd klaar met mijn proeflapje, 
want vandaag, klokslag 13:00 is de cal van start gegaan.
We kunnen beginnen!!!!

Doe jij ook mee? En zo ja, voor welke kleur heb je gekozen?
Volgende week zal ik je het resultaat van #week1 laten zien.

Voor degene die nog niet weten wat deze Cal inhoud.
Alle informatie kan je vinden op de website van Scheepjes of op de blog "Haakmaarraak.nl" van Kirsten, de ontwerpster van deze Hygge Cal

Tot volgende week!!
Lieve Groetjes
Tertia



14 opmerkingen:

  1. Hoi Tertia, ik doe ook mee met deze CAL! Mijn pakket werd maandagmiddag persoonlijk door Bert van de Kreafabriek hier afgeleverd. Ik ben 'gevallen' voor de Rainbow.
    Ik heb toch een vraagje over het proeflapje, ik heb er drie gehaakt met Stone Washed die ik nog had liggen. Alledrie de lapjes werden 9 centimeter hoog, maar varieerden qua breedte: 10,5 cm met naald 3,5; 11cm met naald 4 en 12,5cm met naald 4,5. Ik heb ook de gouden lus nog geprobeerd, maar ook toen bleef het 9cm hoog.
    Welke naald zou jij gebruiken in zo'n geval?
    Ik ben benieuwd naar jou idee hierover!
    Groetjes, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Heidi wat een naar probleem wanneer je lapje niet op maat is. Oeiiiii voor de breedte zou je kunnen proberen om je lossenlijn strakker of losser te gaan haken. In de hoogte is het nogal uitvogelen en ik weet zo ook niet een oplossing. Wellicht kan je je vraag in de scheepjes facebookgroep voorleggen? Ik ben benieuwd......hopelijk is het snel opgelost

      Verwijderen
  2. Ik ben ook begonnen! Zonder proeflapje. :-((
    Ik heb een pakket via de breibar. Blauw natuurlijk. Nu moet ik alleen de volgorde nog bepalen. En dat is best nog lastig kan ik je b=vertellen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen proeflapje? Heb je al eerder geborduurd op een gehaakt iets? Nou het gaat je vast lukken. Ik ben benieuwd naar jouw kleurencombinatie....ik zie het vast wel via IG voorbij komen ;-)

      Verwijderen
  3. Grappig, ik zag je borduursteekjes en dacht hé, jij bent linkshandig, net als ik. En ook ik haak rechts (moest vroeger van de handwerkjuf) maar borduur dus links (ze heeft me nooit betrapt, dat moest eigenlijk ook rechtshandig haha).
    Ik doe niet mee aan de CAL, omdat ik liever niet van een patroon af werk, en bij zo'n CAL moet dat natuurlijk wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anja....ik moest van mijn juf ook rechts haken ;-) Het is maar net hoe het je aangeleerd is he!

      Verwijderen
  4. Mooi pakket met bolletjes in mooie kleuren. En met al die extra's krijg je vast zin om te beginnen met de CAL/ Jouw proeflapje ziet er prachtig uit. Een goed begin.

    Veel plezier met de CAL, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Tertia,
    Wat gaaf dat je meedoet aan de CAL. Ik heb heel lang getwijfeld, maar doe uiteindelijk toch niet mee. Ik ben bang dat het veel te stijf wordt (mijn moeder noemde het een lampenkap xD) haha. Heel veel plezier en ik ben benieuwd.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kleuren heb je uitgezocht voor de CAL. Nee ik doe niet mee. Ik vind het niet leuk om zo gesturctureerd mee te haken.. Heb het wel eens geprobeert hoor maar op de een of andere manier ben ik zo eigenwijs dat ik graag mijn eigen gang ga. hahahaha.. ;-) Ik vind het leuker om zelf een CAL te verzinnen en te delen.
    Ik volg het wel trouwens. Leuk om ideeen op te doen.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moet toegeven dat dit totaal niet mijn ding is, maar ben wel benieuwd naar jouw vorderingen Tertia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi proeflapje. Veel plezier met haken (en borduren).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn kruisjes zien er precies zo uit als de jouwe en ik ben gewoon rechts. Of ik nu rijtjes van links naar rechts of van rechts naar links borduur, naar boven of naar beneden, ik begin altijd links onder of rechts boven. Als de draadjes maar allemaal dezelfde richting oplopen.
    Het hygiëne project ziet er geweldig uit maar ik heb niets met sjaals en omslagdoek. Ik volg het dus passief en geniet. Hartelijke groeten, Beerta.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, jeetje alweer even niet opgelet. Hygiëne moet natuurlijk hygge zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!