woensdag 24 februari 2016

Een Lily Pond update......

Het was alweer even geleden.
Beetje bij beetje worden er zo af en toe steekjes aan deze deken gehaakt.


Maar voor mijn gevoel schiet het totaal niet op.
Hoe kan dat nou? Want de Lily Pond is werkelijk een prachtige deken.
Daar ligt het zeker niet aan.

Zijn het de  laatste loodjes? 
Dat kan......ik hoef nog maar slechts 3 rechte lapjes op dit moment.
Maar die laatste loodjes duren nu wel heel erg lang.
Of ben ik nou weer te ongeduldig? 
Ik weet dat ik snel ben afgeleid....intussen ben ik met project oogjesdeken gestart en de lossen&vasten cal. Maar ik heb nu écht een afspraak met mij zelf gemaakt.
Eerst moet de Lily Pond af zijn voordat ik met een nieuw project mag starten! 


Kijk deze 4 lapjes, "de Bobbels en Wielen" zijn al klaar!
Nouja...bijna dan....de draadjes moeten afgehecht worden en langs de zijkanten moeten 29 halve vasten gemaakt worden. En dan vind ik werkelijk écht, het meest suffe gedeelte van deze hele cal.
Zou dat het misschien zijn dat het niet zo opschiet met deze deken ;-) 


Intussen ben ik de allerlaatste lapjes aan het haken.
"De Bobbels en golvende schelpen" 
Het patroon is fantastisch vertaald en het garen dat ik voor deze deken gebruik is zo fijn.
Caron Simply Soft, voor ik deze deken ging maken had ik van dit merk nog nooit gehoord, maar inmiddels behoort het tot mijn favoriete acryl garen. Zo zacht.....je weet echt niet wat je voelt


Het patroon van "De bobbels en Wielen" en "De Bobbels en golvende schelpen" heb ik heel ietsjes aangepast. De derde laatste en de laatste steek heb ik halve stokjes gedaan ipv vasten. Dit heb ik gedaan om tot een goede hoogte van het lapje te komen. De hoogte is nu perfect in vergelijking met de bloemen squares. Op deze manier heb ik dus geen hoogte verschil.


Het aftellen is begonnen, nog 3 van deze lapjes te gaan. Dan moet ik echt nog even dat drempeltje over om die 29 halve vasten te gaan maken. Maar dan....dan kan ik echt de laatste onderdelen aan elkaar haken. Kwestie van "nog even" de rand haken en dan is mijn Lily Pond deken écht klaar.
Ik hoop dat ik gefocust kan blijven.
Want ooooohhhh ondanks dat het maken van deze deken inmiddels een langdradig verhaal is geworden ben ik nog steeds helemaal in L.O.V.E met deze Lily Pond :-) 



Lieve Groetjes
Tertia


6 opmerkingen:

  1. het gaat in elk geval vooruit Tertia, ook al is het maar gestaag, nog heel even doorbijten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat jij een echt doorzetter bent. Ik ken een aantal mensen die vol enthousiasme beginnen aan de Lily Pind en nadat ze merkten dat lapjes niet goed pasten zijn afgehaakt.
    Jouw kleuren en jouw haakwerk is prachtig. Iets lekker erbij tijdens het haken en een lekker kopje thee helpt vast om door te zetten.
    Tip: het is géén moeten. Dan lijkt het haakwerk steds zwaarder te worden. Je MAG met dit heerlijke garen in jouw eigen tempo deze prachtige deken haken.

    Haak met een lach en met plezier verder, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Tertia,
    Hij wordt mooi hoor, jouw Lily pond. Heel erg mooi. Fijn dat het opschiet, dan valt er straks weer een last van je schouders. Mijn pakket voor de Lily Pond CAL liggen nog netjes opgeborgen te wachten tot ik er tijd voor heb/maak. haha. Ik ben nu eerst bezig met de lossen en vasten CAL en nog heel veel andere projecten haha. Maar goed, veel plezier met haken en maak je niet te druk :-). Fijne donderdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kop Op Tertia je kan het... Ff nog die haaknaald pakken en dan is je lilypond klaar. GO,GO, GO!!!
    Nu moet het wel lukken denk ik zo.
    Veel suc6 met de laatste loodjes.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Succes met de laatste loodjes. Als je zo 'in love' bent, komt het vast goed. Daar heb ik alle vertrouwen in.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zet 'm op! Met elke keer een stukje komt-ie toch een keer af. Ik vind 'm echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!