zondag 6 december 2015

Ik zie, ik zie wat jij niet ziet......



Wat zijn "ze" toch heerlijk om te haken.
Ik heb het over de oogjes van de "Retro Ornament Throw", 
nouja ik noem het de "oogjesdeken"
In een verloren half uurtje of op de woensdagochtend, want dan is het "ME-time" 
en onder het genot van een kopje thee (of koffie) met iets lekkers, worden er heel wat oogjes gehaakt.


En alle gehaakte oogjes worden netjes afgestreept op mijn handige organizer.
Zo kan ik precies zien welke oogjes er al gehaakt zijn en welke er nog moeten.

Klik HIER om deze handige organizer te downloaden en uit te printen.


Bijna ongemerkt heb ik nu van elke kleurencombinatie een oogje gehaakt.
Wat een kleurenpracht!




Ik zal ze even mooi bij elkaar leggen....dan kan je elk oogje goed zien ;-)


Het linker rijtje zijn de donkere oogjes en rechts zijn de lichtere oogjes.
Voor de deken zelf worden al deze oogjes met elkaar gemixt, ik denk zelf dat het een mooi, evenredig, verdeeld, geheel gaat worden. 
Ja ik ben reuze benieuwd hoe de totale deken eruit gaat zien. maar daarvoor moeten er nog heeeeeeeeeeel veeeeeel oogjes gehaakt gaan worden hoor!



Ik haak deze deken met Caron Simply Soft, op haaknaald 5.
Er zijn allerlei garenpakketjes voor deze deken gemaakt.
Mijn samengestelde kleuren heet "Petrols Purples",
 maar er zijn ook andere kleuren garenpakketjes samengesteld.
Je vind deze in de webshop van Schouten Handwerken
 of in de winkel zelf, in Hoorn. 


Lieve Groetjes
Tertia




31 opmerkingen:

  1. Een genot om naar te kijken, die mooie oogjes van jou!
    Veel plezier met het haken er van.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo op je hand gezien zijn ze nog best groot, die oogjes.
    Mooi gehaakt en ja de kleuren vind ik helemaal super :-)
    Haakse en nog een fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Hoi Titia (zo wordt ik ook wel eens genoemd ;-) )
      Dankjewel, het is een feestje om eraan te haken dus dat gaat vast en zeker goed komen!

      Verwijderen
  4. Ik vind de kleurcombinatie erg mooi. Wat zal dat straks mooi staan...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Dinah en tussendoor haak ik gewoon wat sterretjes, ook zo leuk om te doen :-)

      Verwijderen
  5. Volgens mij word de deken prachtig! Die kleuren! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk en origineel patroon! Ik ben inderdaad ook heel benieuwd hoe de deken eruit gaat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is natuurlijk een bestaand patroon maar ik heb heel veel plezier in het haken ervan en deel dit graag ;-)

      Verwijderen
  7. Doet me denken aan de (paar) keer dat ik in Turkije was. Daar zie je ook overal oogjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tertia, hoe groot schat je in dat de deken wordt met gebruik van Caron Simply Soft, op haaknaald 5?
    Ik heb het kleuren pakket "puk's party" aangeschaft en haak de ogen op 4,5 (had geen 5). Ik krijg het idee dat de deken vrij klein gaat worden...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om eerlijk te zijn is dat voor mij ook een verrassing. Wanneer ik een oogje opmeet van punt tot punt (tussen de 2 dubbele stokjes) dan is mijn oog 12 cm. Misschien is dat een richtlijn voor je?

      Verwijderen
    2. Ik kom op 10,5 cm per oog. Ik vermoed dat mijn verwachting dan klopt dat het een relatief kleine deken wordt. 7 ogen per strook (incl wit van de strook) zal het niet breder dan 1 meter worden. Eerst maar eens deze 84 ogen afmaken, en dan misschien nog een pakket bestellen om hem wat groter te maken (als ik de ogen niet inmiddels zat ben :-) ) Het haakt overigens wel heel fijn en snel.... groet

      Verwijderen
    3. Een vraagje voor jullie allebei: hoe werken jullie de losse eindjes weg? Want als jij er op een half uur tijd zo veel haakt Tertia...

      Verwijderen
    4. Grotendeels zoals op de video te zien is. En ik haak eerst 5 (of 6) eerste twee toeren van 1 kleur. Dan alle eindjes wegwerken. Vervolgens 5 keer 3e toer en daarna draadjes wegwerken en zo verder. Tot ik van die combi alle ogen heb. Daarna ga ik naar de volgende kleurcombi. Ik heb er overigens geen idee van hoelang ik over 1 oog zou doen...

      Verwijderen
  9. ik zie vooral veel oogjes, maar wat de oogjes zien.........daar heb ik het raden naar ;-)
    heel mooi hoor als je zo naast elkaar ziet liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De oogjes zullen allicht een blije haakster zien, die het een feestje vind om ze te haken ;-)

      Verwijderen
  10. Mooie kleurtjes! Ik ben heel benieuwd hoe het eindresultaat oogt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi, zou er ook zin in krijgen...gr. Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om te zien! Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als-ie af is.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn pakket van Schouten is binnen...dus ik kan aan de slag...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. He! Wat toevallig.

    Ik zat zonet op de blog van Esther (Pippa ) en daar kwam ik jouw blogje tegen.
    En ik dacht, he, die kan ik van IG.

    Zodoende kom ik hier bij je oogjes uit. Op de een of andere manier doet het me aan pauwenogen denken.
    wordt vast heel mooi!

    Brigitte
    van http://www.homeiswherethedachshundis.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijk werkje! Ben bij oogje 9 en steeds benieuwd hoe de volgende wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi, ik ben ook volop oogjes aan het haken. Nog 20 en dan klaar. Ik weet alleen niet hoekje verder moet na de ogen. Vind de Engelse uitleg niet zo duidelijk. Weet jij of er ook een Nederlandse vertaling komt daarvan? Bedankt alvast voor je reactie. Groeten, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Inmiddels klaar met de oogjes. Wat een verslaving zeg. Nu ga ik zelf eens aan de slag met de Nederlandse vertaling. Ben zo benieuwd naar het eindresultaat, heb geen geduld om te wachten haha. Fijne feestdagen allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mijn pakket (petrol en purples)onder de kerstboom gekregen.vandaag beginnen. Ben heel benieuwd. En zou het erg ingewikkeld worden om de deken groter te maken? Hij moet royaal gaan passen op een bed van 210x160....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mijn pakket (petrol en purples)onder de kerstboom gekregen.vandaag beginnen. Ben heel benieuwd. En zou het erg ingewikkeld worden om de deken groter te maken? Hij moet royaal gaan passen op een bed van 210x160....

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!