donderdag 31 december 2015

De laatste mijmeringen van dit jaar.

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de overweldigende lieve reacties van de afgelopen dagen.
Via mijn blog, facebook, instagram, whatsapp, mail....
Het sterkt ons enorm!!

Ik voel me nog steeds erg "verloren" en futloos.
Het enige waar ik een beetje zin in heb is haken:
Troost haken aan mijn "ripplestreet deken"
(de rest van het huishouden wacht wel)


Van tomelooshaken toen Russel al zo slecht was en aan mijn voeteneind lag, naar troosthaken dus.
Tijdens het haken mijmeren over het afgelopen jaar.

2015, was nogal....
onstuimig, leuk, vermoeiend, vol inspiratie en met heel veel leermomenten.

Het jaar begon met nieuw werk, taxichauffeuse groepsvervoer.
Een hele nieuwe uitdaging want ik moest daarvoor ook nog eens mijn chauffeurspas halen.
Het werk is leuk.....maar helaas vind ik het geen droombaan.
Het geeft niet, ik ben al dankbaar en blij dat ik überhaupt werk heb!
 Er komt vast en zeker nog wel iets anders/nieuws op mijn pad, wanneer de tijd daarvoor rijp is.
 Daar geloof ik heilig in!



Tegelijkertijd begon onze Crochet Along 2015 avontuur.
Er is al over geschreven en gezegd in DEZE blogpost.

Deze Crochet Along bracht in 2015 heel veel mooie ontmoetingen tijdens de meet&greets.
Wat heb ik daarvan genoten zeg!
Ik ben écht enorm dankbaar dat ik dit allemaal heb mogen mee maken!

 Maar afgelopen zomer had ik al besloten dat voor mij het Crochet Along verhaal klaar is.
Geen nieuwe Cal ontwerp van mijn hand.
En nog steeds sta ik achter deze keuze.
Het houdt natuurlijk NIET in dat ik mijn haaknaald aan de wilgen ga hangen.
Nee absoluut niet!!
Er zijn nog zoveel meer mooie bestaande haakprojecten die ik wil gaan maken.
En inmiddels heb ik ook al een paar andere prachtige eigen ontwerpjes gemaakt



Maar ook een te gekke mini mochila buideltasje!
Dit ontwerp overtrof écht mijn eigen kunnen en daar ben ik trots op!



Er liggen nog een aantal leuke haak ideeën op de plank,
 maar op dit moment liggen ze daar nog mooi te liggen. 
Wie weet lukt het me  in 2016 om ermee verder aan de slag te gaan.
Ook hierin zie ik wel wat er op mijn pad komt, 
zit het "erin" dan komt het ooit op een goede dag er vast wel uit. 

2015 bracht ook een aantal teleurstellingen.
Ik zal jullie daarmee niet verder vermoeien en deze houdt ik dan ook lekker voor mezelf.
Ook omdat ik vind dat wanneer je teleurgesteld bent, je eigen verwachtingen misschien moet bijstellen. Het heeft me in ieder geval de nodige leermomenten en wijsheden opgeleverd.

En nu is 2016 in het zicht.
Een heel schoon en nieuw jaar.
Niet wetende wat er allemaal op mijn pad gaat komen.
Ach we gaan het beleven......
Nieuwe plannen en voornemens worden er bedacht.

Op creatief gebied hoop ik dat 2016 een jaar wordt van projecten afmaken.
Op de valreep een laatste "affo" van 2015 of de eerste van 2016?
De "Ripple Street deken".



De mooie Lily Pond, die eigenlijk allang af had kunnen zijn, maar er toch niet van gekomen is.
In 2016 komt deze prachtige deken zeker af!



En ik zal zeker verder gaan mijn de "oogjes deken" 


Allemaal "voer" voor nieuwe blogverhaaltjes.
Dus hopelijk kom je ook in 2016 mijn blog weer regelmatig bezoeken?

Voor al mijn lieve volgers wens ik je een jaar als een alfabet, met alle letters van A tot Z
Van Arbeid, Blijheid, Creativiteit
tot Zegen, Zon en Zaligheid!

Lieve Groetjes
Tertia



12 opmerkingen:

  1. Voor 2016 wens ik je veel goeds toe! Ook in het nieuwe jaar lees ik graag met je mee. Tot blogs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tot vandaag kijk ik met heel veel plezier terug naar onze ontmoeting bij Rits-In. Ben ik nog steeds heel blij dat je zoveel tijd, moeite en energie hebt gestoken in de CAL van dit jaar. (ben inmiddels met nummer 2 bezig :). Hoop ik voor jullie dat het verdriet en het gemis van Russel een plekje krijgt, weet het eigenlijk wel zeker. Wens jullie vooral een gezond, gelukkig en liefdevol 2016 toe!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kom zeker weer bij je buurten in 2016! Een fijne jaarwisseling gewenst!

    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo te zien heb je mooie projecten voor de boeg in 2016. Een hele fijne jaarwisseling. Mijn CAL 2015 was bijna af, maar ik kom ineens toch nog een beetje garen te korten. Ik kon wel janken, hihi. want ik wilde hem graag klaar hebben. Maar goed. Niks aan te doen. Zaterdag kan ik weer op weg voor een bolletje garen, en dan verder. Nogmaals een hele fijne jaarwisseling en een gelukkig en creatief 2016 toegewenst.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. fijn nieuw jaar gewenst.
    kom zeer buurten.
    zo nu en dan... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wens jullie allemaal een heel fijn gezond 2016 en dat we weer veel haak en brei plezier mogen verwachten 💖👍

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wens jullie allemaal een heel fijn gezond 2016 en dat we weer veel haak en brei plezier mogen verwachten 💖👍

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik was één van de gelukkige winnaars van zo'n mooie leren label. En het is gelukt om de CAL af te krijgen. Binnenkort staat ie op mijn blog. Ik wil je bedanken voor twee jaar CAL, ik heb het haken herontdekt. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een mooi overzicht Tertia en het zal even wennen zijn aan het haken zonder je trouwe toeschouwertje. ook in het nieuwe jaar blijf ik jouw blog volgen en ik ga proberen die van mij ook wat actiever te houden. Ik ben nog volop bezig met de vierkante deken, hij is nu 175 cm met aan elke zijde al 420 steken. Ik denk nog zo'n 25 toeren en dan zal hij waarschijnlijk groot genoeg zijn.
    Ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling en een héél goed 2016

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een fantastisch en gezond 2016 gewenst!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nogmaals heel veel sterkte. En een heel fijn 2016. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De beste wensen voor het nieuwe jaar.
    Sterkte met het missen van Russel, wij missen onze Dora ook nog dagelijks
    Lieve groetjes , Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!