zondag 29 november 2015

Lily Pond daagt me uit!



De manden staan standaard klaar....
Het mooie Caron Simply Soft garen, de gemaakte granny's die al klaar zijn, haaknaalden, het patroon en ander benodigdheden, netjes in manden opgeborgen.

Tijd om de draadjes weg te gaan werken.
Wat een *piep* klusje zeg....
Het koste me een heel weekend om slechts 4 lapjes mooi af te werken.
Oké, nou is mijn concentratievermogen niet helemaal wat het zou moeten zijn.
Ik ben snel afgeleid en soms is wordfeud op de telefoon ook erg leuk om te doen ;-)
Oorzaak hiervan is mij bekend en inmiddels weet ik hier aardig mee om te gaan.
Het is zoals het is.....



Toen kwam de volgende stap.
Vasten langs de zijkanten in het rechte lapje maken....
om een één of ander reden zag ik daar erg tegenop.
Ik moest écht even een drempeltje over hoor.
Na heel veel spelletjes wordfeuten kwam het er eindelijk van.
Jullie denken misschien wel dat die Tertia van de Cal alles kan haken, maar ook ik leer  op haakgebied er nog steeds meer bij. Deze methode heb ik nog nooit gedaan en het was dus uitvogelen en prutsen hoe het precies moest.


Daar was het moment aangekomen! De rechte lapjes aan het middenstuk vast maken.
Stapje voor stapje, beetje bij beetje vordert mijn Lily Pond gestaag.
De deken groeit weer een beetje! 





De Lily Pond daagt me écht uit.
Op de foto's ziet het er misschien mooi uit. 
Maar in het echt zit het één en ander een beetje scheef.
Het is een gepruts van heb ik jou daar. Maar ik laat het zoals het is.
Ik zou niet weten hoe ik dit op een andere manier mooier zou krijgen, daarbij leer ik dus ook nog steeds nieuwe technieken. En niet alles kan even perfect zijn.
Vooral dat laatste.....
is nog zeker een leerdingetje voor mij ;-)

Inmiddels zitten de grote rechte lapjes nu ook aan de deken in wording.
Het is jammer dat het vandaag met bakken uit de hemel kwam, dus ik was genoodzaakt een binnenfoto te maken met zeer slecht daglicht.
Maargoed, inmiddels weten jullie wel dat mijn Lily bloemen mooi oranje zijn ;-) 



En nu heb ik kramp in mijn handen :-( 
Dus dat wordt vanavond een potje wordfeud ;-)

Tot de volgende Lily Pond Update!

Lieve Groetjes
Tertia


6 opmerkingen:

  1. Je hebt beslist eer van je werk! Het ziet er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij ( zij, denk ik) is schitterend.
    Wat is ong. de maat?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat het niet perfect is zie je op de foto idd niet, ik vind je Lily pond prachtig iig!
    Maar ik begrijp je gevoel wel. Zelf zit je er bovendien ook nog eens continu met je neus bovenop dus echt ieder dingetje zul je zelf zien. En voor een perfectionist valt dat niet mee ;) Voor mij iig nog wen leerproces, iedere keer weer
    Liefs, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat jij een echte doorzetter bent. De close-ups van jouw Lily Pond laten zien hoe mooi het wordt. Misschien zie jij wat oneffenheden, maar ik vind het zo prachtig.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent zeker een doorzetter zeg, wat een gepriegel maar het komt goed. Het ziet er mooi uit en wat een eer van je werk als het klaar is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. op de foto ziet het er allemaal redelijk goed uit hoor, maar ik begrijp dat als je er met je neus bovenop zit ieder foutje ziet. Heb je de deken geblockt?

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!