zondag 2 september 2012

Home Sweet Home

5 weken campingvakantie plezier.....ze zijn voorbij gevlogen kan ik je zeggen!! Tijdens mijn vakantieverblijf op "De Vlinderhoeve" deed ik al een klein verslagje over onze projecten. Die van de opstap en de blauwe rakkers waarvan er maar een paar gemaakt zijn.

Tot mijn hele grote verbazing ben ik vlak daarna spontaan aan een nieuw project begonnen (ahummm alsof ik nog niets had liggen, vast herkenbaar voor vele quiltsters)

Op een dag, toen man & kind genoten van een dagje samen erop uit en ik niets te doen had, besloot ik spontaan bij Atelier Hartendief langs te gaan. Vanaf de camping is het maar 35 minuutjes fietsen. Gelukkig was Marijke thuis en we hebben eventjes heerlijk gekletst. Natuurlijk moest er "iets" gekocht worden. Ik was dat hele stuk immers niet voor niets wezen fietsen. Na lang snuffelen kocht ik een charmpack "Collections For A Cause - Faith" van Moda. Op dat moment wist ik nog niet wat ik ervan maken zou, maar een charmpack in je kast hebben kan nooit kwaad ;-)

Terug op de camping begon er een plannetje te broeden....In de quiltmania van juli/aug stond iets wat ik wel grappig vond/vind.


Al snel lag de charmpack verspreid door de caravan. In aller haast werd de naaimachine van huis opgehaald en reserveerde ik nog 2 dezelfde charmpacks bij Marijke.
M'n campingquilt is geboren.


Terwijl mijn dochter lekker aan het spartelen in het zwembad was, naaide ik 12 Nine Patches in elkaar. (hoe erg kan een quiltkoorts met <25 graden zijn)



Ik was niet meer te stoppen, al snel waren de Nine Patches klaar en konden ze versneden worden.















Daar moest ik wel even moed voor verzamelen, zomaar snijden in 12 Nine Patches die ik net in elkaar genaaid had.....En als je erover gaat nadenken slaat dit quilten nergens op. Eerst een aantal lappies aan elkaar naaien, om ze vervolgens te gaan versnijden en daarna weer aan elkaar te gaan zetten. Hoe ´zinloos` kan dit zijn, in de ogen van niet-quiltsters. Maar ik weet wel beter....dit gaat gewoon een mooie quilt worden!!
















Na een ochtendje puzzelen met de versneden Nine Patches gaat zo mijn quilt eruit zien.


Heel graag had ik nu een affe top willen laten zien, maar helaas, alle blokken moeten nu nog steeds aan elkaar gezet worden.
Inmiddels zijn we deze laatste schoolvakantieweek thuis en dat is écht een week van acclimatiseren. Op tijd naar bed en op tijd eruit, het huis dat om zijn aandacht vraagt en alle overgebleven vakantiewasjes bijwerken. Kortom ik heb nog geen tijd gehad om met deze quilt verder te gaan.
Maar vanaf morgen gaan de scholen hier weer beginnen en dan...............

Lieve Groetjes
Tertia

13 opmerkingen:

  1. Dat wordt een heel mooie quilt, veel plezier met er een top van maken.
    Succes met in het gareel te komen, wij doen ook ons best om weer zover te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, Tertia! Soms overkomt het je gewoon, hè?! Het wordt echt een plaatje!
    Veel succes (en rust) met het in elkaar zetten!!









    BeantwoordenVerwijderen
  3. Komt me heel bekend voor. Ik heb zelfs een kleine naaimachine voor in de caravan gekocht. Dit wordt een hele mooie quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat wordt vast heel leuk Tertia. Heerlijk om te broeden op iets in je vakantie en er dan ook nog meteen aan te beginnen. Ik ken het fenomeen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij dat is gewoon een uitbraak van het quiltvirus.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat wordt een leuke quilt Tertia. Hier was het ook heerlijk in de vakantie, maar de spelletjes gingen voor quilten... Morgen gaan ze hier ook weer naar school, ook fijn weer toch? Fijne avond, groetjes Nardy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kleuren heb je gebruikt Tertia, dit gaat een mooie quilt worden.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig Tertia, beter zo'n quiltvirus dan een griepvirus toch?
    Hier gaan ze morgen ook weer naar school, moest vanochtend weer aan het werk, moest er toch wel weer even in komen hoor.Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie top wordt dit prachtige kleuren en knap hoor dat je dit met het machientje kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om te lezen hoe je aan deze quilt bent begonnen. Het is zo herkenbaar.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat wordt een mooie quilt en tof hé, eerst naaien en dan snijden...br...dat gevoel had ik ook toen ik dat deed. Maar je quilt wordt super.

    Vrolijke groetjes Renée

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een versneden nine patch is en blijft een dankbaar en snel patroon! Leuk hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hai Tertia,

    Wat een leuk blog heb je.
    Marijke van Atelier Hartendief gaf me de link naar jou blog, dit i.v.m. de versneden nine patch.
    Die van jou is mooi geworden, ik ga eraan beginnen dus komt die uitleg van jou goed van pas.


    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!