vrijdag 13 april 2012

Vrijdag de 13e.....een heerlijke "pruts"dagje

Om half 10 vanochtend had ik gedaan wat ik "moest" doen, bedden verschoond en de bovenverdieping schoon.
Yeahhh.....de rest van de dag tijd voor een beetje hobby-en!!

Vanochtend heb ik mijn samplerquilt weer tevoorschijn gehaald. Na het lentequiltje 2012, ben ik weer helemaal gemotiveerd om verder te gaan doorquilten.
Eens proberen zonder ring......Daar ben ik eigenlijk snel van terug gekomen. Bij een grote quilt vind ik het toch onhandig en lastig om goed bij de onderkant te komen. Met ring gaat dat wat gemakkelijker. Zonder ring komen ook niet alle steekjes goed naar de achterkant, er zijn hier en daar wat steekjes "verdwenen"
Ik heb geprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat een GROTE quilt MET ring fijner is om te quilten. Kleine quiltjes kunnen makkelijk af zonder. Nou weer een ervaring rijker dus :-)

3 blokken zijn nu doorgequilt. Voor de "show" had ik mijn quilt even op tafel gelegd en het gene dat nu door is gepit ziet er-al-best-wel-leuk-uit (al zeg ik het zelf)




's Middags had ik zin om weer eens een blok van Bless This Home te gaan maken.
Blok 4, maar voor mij het derde blok dat ik maak.
Een schattige "Cottage" op een heuvel.
Ik moest even alle bouwmaterialen opsnorren, maar al snel was ik lekker bezig met naald en draad.




Appliceren kan op verschillende manieren. Ik heb het één en ander al uitgeprobeerd maar het fijnste vind ik om freezerpaper bovenop de goede kant van de stof te plakken/strijken en dan de naadtoeslag beetje bij beetje naar binnen "wippen" en vast naaien.
Dat omvouwen van de naadtoeslag doe ik met een cocktailprikkertje, het stokje maak ik een beetje nat (gewoon even in mijn mond steken) hierdoor kan je met het prikkertje zo de naadtoeslag naar binnenduwen.



Sinds enkele dagen zit ik op "iets" te broeien. Ik zag op diverse blogs een poos geleden leuke quiltjes voorbij komen en dacht....Heeee dat is leuk en schattig. Nu ben ik zelf in de weer met potlood/gum/papier om het één en ander uit te tekenen. En ik moet zeggen dat het naar tevredenheid best wel is gelukt.
Fase 2 is het uitzoeken van stofjes. Ik heb nog niet zo'n hele grote lapjes voorraad maar toch heb ik het één en ander gevonden wat me wel een prettig sfeertje geeft.
Kijk maar eens......


Ik mis nog een paar gele/oranje lapjes en misschien iets van paars?? Nou wat vinden jullie ervan? En wat denk je dat dit mag gaan worden??

Al bij al heb ik een heerlijke freubeldagje achter de rug, en dat voor vrijdag de 13e :-)

Lieve Groetjes
Tertia

13 opmerkingen:

  1. Je lapjes voor je nieuwe project vind ik mooi, wat wordt het?? Wat een idee om je naadje met een coiktailprikker naar binnen te duwen, ik zit altijd te prutsen met een speld. Ga het zeker eens uitproberen. Ben benieuwd hoe je sampler er in zijn geheel uitziet, deze blokken zien er prima uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je druk geweest en ziet het erg mooi uit allemaal. Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bezig met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd wat je van de nieuwe lapjes gaat maken.
    Het doorquilten gaat goed, zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend blok, veel plezier met de bouw, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. piep

    mooi hoor de blokken die je al gequilt hebt, en mooi stofjes voor je nieuwe project, ben benieuwd wat het wordt

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent met leuke projecten bezig! Mooie kleuren heb je gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook met meerdere leuke werkjes bezig! Weet je.... ook ik doe het freeser paper op de goede kant maar dan haal ik het na het knippen eraf en doe het zelfde stukje papier aan de achterkant en strijk het randje om aan de plakkende kant....
    fijn weekend,
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een enthousiast stukje. Je sampler wordt mooi zo, ik probeer ook wel met ene ring te quilten, maar op de één of andere manier lukt het mij nooit, misschien een s een workshop in volgen, want tis zoals jij zegt, dan zie je de steekjes niet meer op de achterkant.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik liep een beetje achter bij je, maar heb het nu lekker ingehaald en wat heb ik weer veel moois (en lekkers) bij je gezien. Jouw manier van appliceren heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar het lijkt me inderdaad handig. Dus... ook maar eens proberen. Ik vind je lentequiltje nog steeds een juweeltje. Snel afmaken maar, zonde om in de kast te laten liggen. Je nieuwe stofjes ademen ook weer een heerlijk lentesfeertje uit; ben benieuwd wat het wordt. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Uhh, foutje gemaakt. Twee dingen doorelkaar gehaald. Je lentequiltje is zeker ook schattig hoor, maar ik bedoelde je sampler waar ik zo helemaal weg van ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je een mooie kleuren gebruikt voor je sampler. Je quiltwerk ziet er ook mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat wordt je sampler mooi, benieuwd hoe het er uit ziet als het helemaal af is.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat wordt het een mooie sampler en super kleurtjes.
    Een schattig lente quiltje .

    Vrolijke groetjes Renée

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!