maandag 5 september 2011

Ik moet nog op gang komen

De allerlaatste week van de vakantie is voorbij.
Vandaag is school en werk weer begonnen, alles gaat weer volgens het normale ritme en eigenlijk vind ik dat best lekker zo :-)

Ik blik terug op een regenachtige vakantie. Erg jammer zoveel regen, maar ach we hebben leuke uitstapjes gedaan. Ik heb een aantal boeken gelezen en zelfs nog een beetje gequilt. We hebben ge-bbqd en genoten als het zonnetje wél scheen. We hebben gefietst en gewandeld.
Maar we hebben ook "gewerkt"
Inmiddels was/is dit onze 5e camping seizoen en elk jaar doen we wel "iets" om ons paradijsje nog mooier te maken.

In het voorjaar vertelde ik al hoe onze caravan geplaatst is.

Dit was ons plaatsje vóórdat de caravan erop kwam.



Er werd een tijdelijk terrasje gelegd maar in het voorjaar van 2007 gingen we bezig met de eerste beginselen van ons plekkie






Raymond is begonnen met een border te maken, later zijn daar de laurierstruiken in gekomen, dit als afscheiding van onze tuin (en voor een beetje privacy) In de zomervakantie is het tijdelijke terras eruit gegaan en werd de echte bestrating erin gelegd. Grappig is dat we lowbudget te werk zijn gegaan. We hebben toen marktplaats afgezocht naar grindtegels van 50x50cm, gratis af te halen......Die hebben we op de kop gelegd en zie daar....een mooie gladde strakke terras.

Het tweede jaar is Raymond verder gegaan met bestraten, we kwamen een flink aantal grindtegels tekort. Maar in dat jaar (2008) werd ook de schuur gebouwd.
Wederom lowbudget, wat eigenlijk een sport begon te worden.
Mijn vader, destijds nog eigenaar van een parketzaak, had een vloer terug genomen en dat was prachtig grenen hout dat best geschikt was voor een schuur. Daar is het mee begonnen.....Schoonzus was net verhuisd en kreeg een nieuwe keuken, daar was nog een stuk granieten aanrechtblad "over" Dat konden we zo krijgen. Met wat balken en stoeptegels als fundering is Raymond begonnen.

Kijk hier staat nog het kleine oude schuurtje.



Maar dat veranderde al snel in een schuur annex buitenkeuken :-)





En toen de schuur helemaal klaar was, hadden we reden voor een bbq-feestje ;-)



Zoals je ziet zijn de laurierstruiken in de borders al aardig gegroeid!

In 2009 hebben we weinig geklust.....de bestrating rondom de schuur is afgemaakt en ook aan de zijkant en de achterzijde van de caravan staan nu laurierstruiken.



2010.......Raymond wilde iets moois maken :-)
En dat is een pergola geworden
Samen met Kimberley is hij aan het zagen en timmeren gegaan met dit als resultaat.





2011.....onze 5e seizoensjaar en op onze wensenlijst staat altijd nog een opstap/veranda. Niet zo groot om erop te kunnen zitten, maar groot genoeg, van deur tot deur met een afdak boven de "entree" deur (zodat die open kan blijven staan wanneer het regent en niet alle regen naar binnen komt en dat was dit jaar ook echt wel nodig)
Dus Raymond pakte zijn gereedschap er maar weer bij en ging aan de slag ;-)






Helaas is de afstap nog niet helemaal klaar. We willen het nog afgewerkt hebben met een hekje rondom en onderaan rolborder (net zoals onderaan de caravan, zodat het één mooi geheel wordt) En we willen de opstap nog beitsen in dezelfde kleur als de schuur en pergola.
Volgend jaar gaan we verder :-)

Maar snappen jullie dat we hier nou elk weekend en elke voorjaarsvakantie en zomervakantie erg graag willen zijn!

Lieve Groetjes
Tertia

P.s. de komende week kom ik bij jullie buurten, dat beloof ik!



16 opmerkingen:

  1. Leuk al die foto's en te zien hoe jullie het in de laatste jaren hebt opgebouwd. Je hebt maar een handige man.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk stekkie hebben jullie daar, en wat maken jullie er een paradijsje van, menigeen zou dit bij zijn eigen huis willen hebben, zo mooi! Lijkt me heerlijk als knutselaar om hier je hart aan op te kunnen halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb jij een super handige man. Prachtig wat hij allemaal gemaakt heeft. Jullie hebben daar een heerlijke plek hoor!!

    groet Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat het al zo mooi opgeknapt is! Het is een heerlijk plekje om in de zomer/weekends naartoe te gaan, dat kan ik me goed voorstellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lekker plekje. Is dat op de Vlinderhoeve tussen Gorssel en Bathmen?
    Groeten,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk om deze foto's te zien. Het wordt steeds meer jullie plekje.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo zie je heel goed de veranderingen die jullie hebben aangebracht, ziet er nu werkelijk schitterend uit. ik snap dat je daar steeds naar toe terug wilt. groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om jullie plekje zo in de loop van de jaren te zien groeien. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het hier prima naar je zin hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Stap voor stap is jullie caravan-
    plekje zo een echt vakantieparadijsje
    geworden! Heel knap van Raymond!
    Ik kan me zo voorstellen, dat het daar
    heerlijk vakantie-vieren is!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is het ontzettend mooi geworden. Je boft maar met zo'n plekje ik kan me voorstellen dat je het daar heerlijk vind.

    groetjes,
    Monique ( van de dijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige vakantie plek hebben jullie gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om jullie zomerresidentie te zien groeien.
    Je bent ook met de DJ begonnen, ben benieuwd hoe die van jou gaat worden.'t Is een heerlijk project.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel leuk, die reeks foto´s en wat een mooi plekje hebben jullie daar.
    Groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijk plekje hebben jullie er van gemaakt, leuk om al die foto's te zien. Fijn dat je man zo handig is!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een geweldige plek hebben jullie daar lijkt me heerlijk, zodra je er bent ben je eigenlijk al op vakantie en wat leuk om te zien hoe mooi het wordt.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!