woensdag 6 april 2011

Kantonese Kip

Na lange tijd had ik gisteren weer eens een "probeer"recept gemaakt. De pan is helemaal leeg gegeten dus voor herhaling vatbaar ;-)

Kantonese Kip voor 4 personen:

300gr. Kipfilet, in blokjes
2eetl. olie
1 teen knoflook, fijngesneden
1 ui, gesnipperd
1 rode peper, zaadlijsten verwijderd (ik heb hiervoor een rode paprika gebruikt)
500gr sperziebonen, schoongemaakt (diepvriesboontjes gaan ook goed)
1 fles woksaus Five Spice (175ml van Conimex)
1 pak eiermie


Bestrooi de kip met peper en zout. Verhit de olie in een wok en bak de kip 2min. goudbruin. Voeg de knoflook en de ui toe en bak 2min. mee. Snijd de rode peper in dunne reepjes en voeg samen met de sperziebonen en de woksaus toe. (indien je een rode paprika gebruikt, gelijk meebakken met de ui en knoflook)
Schenk 100ml water bij en laat ca. 8min. met de deksel half op de pan op laag vuur stoven tot de sperziebonen beetgaar zijn.
Kook intussen de mie volgens de aanwijzingen op de verpakking. Giet af en verdeel de eiermie over 4 borden en schep de Kantonese kip erop.
Eet smakelijk!! (bron: Allerhande 03-2011)

Lieve Groetjes
Tertia

5 opmerkingen:

  1. Kijk, zo'n makkelijk recept, daar heb je nou wat
    aan! Blijft er meer tijd over om te frobelen!
    Ik ga het deze week nog uitproberen.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik het zo lees is het heerlijk. Wie weet probeer ik het ook eens dank je voor het recept.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, dat klinkt lekker en ook zo snel klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmm dat klinkt lekker!!
    Ik zoek nog makkelijke camping recepten en dit is er denk ik een van?

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!