dinsdag 9 februari 2010

Vervolgcursus quilten

De basiscursus is afgelopen en aansluitend is ons clubje begonnen met de vervolgcursus.
De eerste les was alweer vorige week.
Dit zijn mijn stofjes dat ik voor dit project ga gebruiken




Tijdens de les gaan we 2 blokken uittekenen en krijgen we info en advies hoe zo'n blok in elkaar zit. Thuis mogen we zelf aan de gang met het maken van de malletjes, het uittekenen en knippen van de stof en natuurlijk het blok in elkaar zetten.
Als start maken we de blokken "Card Trick" en "Hope of Hartford"
Card Trick ligt nu geknipt klaar. Vanavond wil ik de mallen van Hope of Hartford gaan maken en uit stof snijden. Dan kan ik deze week de blokjes in elkaar gaan zetten.
Dit alles met de hand, zo leren we het ook op cursus maar daarnaast vind ik dat een quilt ook echt handwerk mag zijn. Ik geloof dat de meningen over het machinaal of handquilten nogal ver uiteen lopen. Ik denk dat je moet doen wat jezelf het leukst vind :-)

Groetjes
Tertia

2 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je reactie op mijn Blog. Kijk uit voor quilten hoor, je komt er nooit meer van af! Ga je nog naar de tentoonstelling in Rijswijk dit weekend? Veel inspiratie en heel veel winkeltjes! Mekka voor quilters......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie stofjes heb je gekozen!
    groetjes van Els

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!